فروش بلیت برای تماشای بازی‌های جام جهانی در کوه صفه غیرقانونی است

مهر به نقل از معاون هنری سینمایی ارشاد اصفهان نوشت: مجری پخش مسابقات جام‌جهانی در کوه صفه اصفهان، بدون دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اقدام به فروش بلیت کرده که تخلف محسوب می شود.

محمدعلی جعفری با اشاره به غیرقانونی بودن فروش بلیت تماشای بازی‌های جام جهانی در کوه صفه اصفهان اظهار داشت: مجری برگزاری برنامه مذکور بدون دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به فروش بلیت این بازی‌ها کرده بود که تخلف بوده است.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد اسلامی وظیفه نظارت و بازرسی بر اکران فیلم‌ها در هر مکانی را برعهده دارد، افزود: بر این اساس ما نیز این مطلب را اعلام کردیم که برای پخش بازی‌های ایران در جام جهانی دراین مکان بلیت‌فروشی بدون مجوز انجام شده است.

قانون در زمینه لزوم دریافت مجوز از اداره ارشاد برای پخش فوتبال ابهام دارد

معاون هنری سینمایی ارشاد اصفهان با بیان اینکه اگر مجری برگزاری، اقدام به پخش بازی‌های جام جهانی بدون فروش بلیت در این مکان و با دریافت مجوز از دادستانی یا ارگان‌های مربوطه کرده بود، مشکلی ایجاد نمی‌شد، گفت: قانون در زمینه لزوم دریافت مجوز از اداره ارشاد در این موضوع خاص تا حدودی ابهام دارد، بدین معنا که آیا برای پخش هر محتوایی غیر از فیلم نیز نیاز به دریافت مجوز هست یا خیر.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه پخش بازی فوتبال از نظر محتوایی ارتباطی با فیلم ندارد از نظر پخش محتوا می‌توان از ارگان مجری پخش بازی‌های جام جهانی در کوه صفه اغماض‌ کرد اما در زمینه فروش بلیت باید طبق اصول عمل کنند.

امکان پخش بازی ایران - پرتغال در کوه صفه بدون فروش بلیت وجود دارد

جعفری تاکید کرد: بر این اساس شهرداری برای بازی ایران و پرتغال می‌تواند اقدام به پخش بازی در کوه صفه را انجام دهد اما در این زمینه بلیت‌فروشی نباید انجام شود.

وی با بیان اینکه پخش بازی‌های جام جهانی در سینماهای دارای مجوز در استان اصفهان در حال انجام است، گفت: اداره ارشاد اصفهان در مکان‌های دارای مجوز مانند این سینما نیز بر پخش این بازی‌ها از نظر رعایت اصول تعیین شده نظارت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =