تسنیم نوشت: حمید استیلی می‌گوید:«فوتبال زمین سیاست نیست و مشکلی برای بازی مقابل عربستان نداریم.به همین دلیل این مسابقه را بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی برگزار می‌کنیم.»

حمید استیلی در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید کشورمان پیش از دیدار حساس این تیم مقابل عربستان در بازی‌های آسیایی اندونزی که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، گفت: وضعیت خوب است و خوشبختانه همه بازیکن‌ها را در اختیار داریم. دو بازیکنی هم که قبل از بازی با چین آسیب دیده بودند، به تیم اضافه شده‌اند. مشکل غذایی‌مان هم که روزهای اول داشتیم، اکنون حل شده و تنها مشکل فاصله هتل تا زمین تمرین است که یک ساعت و نیم زمان رفت و یک ساعت و نیم زمان برگشت ماست که خسته‌کننده می‌شود.

وی با اشاره به شرایط تمرینی سخت تیم امید که بازیکنانش باید زمان زیادی را تا محل تمرین طی کنند، گفت: با تمام مواردی که هست، منتظر بازی با عربستان هستیم. کادرفنی هم خوب با تیم کار می‌کند و بازیکنان بسیار منضبط و خوب در تمرینات شرکت دارند. تا رسیدن به اینجا هم سه بازی تدارکاتی داشتیم که دو بازی با عراق برگزار کردیم و یک بازی هم با تیم چین داشتیم. هر دو بازی هم با تیم‌هایی بود که به لحاظ سنی بزرگ‌تر از تیم ما بودند و این برای بازیکنان ما خوب بود. نقاط ضعف و قوت‌مان را متوجه شده‌ایم، اما مطمئناً اگر بازی دوستانه بیشتری داشته باشیم، شرایط‌مان تا بازی‌های انتخابی المپیک بهتر و بهتر می‌شود. خوشبختانه برنامه‌ریزی که با فدراسیون فوتبال و کادرفنی داشتیم، سیاست را این‌گونه تعیین کردیم که تیم زیر 21 سال را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم تا برای المپیک آینده‌نگری کنیم.

مدیر تیم فوتبال امید کشورمان در پاسخ به این سؤال که میزان آمادگی بازیکنان به چند درصد رسیده است و چه انتظاری باید از آنها داشت، تصریح کرد: درصدی نمی‌توان تعیین کرد، اما تیم فعلی یکی از تیم‌های خوبی است که در این شرایط سنی داشتیم. بچه‌ها درون زمین هم شرایط خوبی دارند و اگر بازی با چین را دیده باشید، به لحاظ ایجاد موقعیت گل و انسجام، شرایط تیم خوب بود. بازیکنان هم روز به روز بهتر با تفکرات کرانچار آشنا می‌شوند و کادرفنی هم بهتر بازیکنان را می‌شناسد که این به آینده تیم ما کمک می‌کند. این روند خیلی برای تیم مثبت بوده و این را هم بگویم که یکی از شاخصه‌های اصلی این تیم رفتار و اخلاق بازیکنان است.

استیلی درباره مشکل اعضای کادرفنی که نتوانسته‌اند برای آنالیز عربستان فیلم مناسبی از بازی‌های این تیم به دست بیاورند، گفت: بله، ما نتوانستیم فیلم خوبی از بازی‌های آنها پیدا کنیم. یکی دو فیلم نصفه و نیمه از بازی‌های آنها داریم که با یک دوربین ضبط شده است و مطمئناً اگر آنها را خوب آنالیز کنیم، وضعیت هم بهتر می‌شود. این موضوع خیلی مهم است که بتوانیم بازی‌های دوستانه حریفان‌مان را داشته باشیم و گویا می‌توانیم با خریدن یک دستگاه این مشکل را حل کنیم. در این زمینه هم اقدام کرده‌ایم و فدراسیون فوتبال هم قول هرگونه همکاری را داده است. وی در واکنش به اولین رویارویی دو تیم ایران و عربستان پس از مشکلات اساسی سیاسی که بین دو کشور به وجود آمده بود، اظهار داشت: اینجا مسائل فوتبالی مورد بحث است و در میدان فوتبال هم مسائل سیاسی جایی ندارد و ما هم با آنها مشکلی نداریم. ما دنبال فوتبال جوانمردانه، خوب و قطعاً یک نتیجه خوب هستیم. در فوتبال هم، با یکدیگر دوست هستیم و به نظرم فوتبال کشورها را به هم نزدیک می‌کند. اگر خاطرتان باشد در بازی با آمریکا هم که در جام جهانی برگزار شد و اولین بازی ما با آمریکا بود، به یکدیگر دست دادیم، عکس یادگاری گرفتیم و نشان دادیم سیاست در فوتبال دخیل نیست.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    0 0
    میبینم که همه ادم شدنقبلا برای اینکه هر کسی نشون بده چقدر عرق ملی داره به عربها توهنی میکرد لوی اینبار انگار بعد از اتفاقات ورشگاه اهواز و ازادی بهشون هشدار دادن دیگه از عبارتهیا توهین امیز و نژادپرستانه علیه عربها استفاده نکن.افرین همینطور ادم باشید.حتما باید این اتفاقت تلخ بیفته که یاد بگیرید