۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت : نوسانات دلار در آغاز سال جدید تاثیرات منفی به بازار تولید وارد کرده است .

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علیرضا جباریان فام  با بیان اینکه براساس اقداماتی که انجام گرفته است هیچ گونه مشکل ارزی برای واردات مواد اولیه نداریم، گفت : نرخ ارز دولتی ۴۲۰۰تومان است که در طول ۳روز تحویل می دهند، این جوسازی که در بازار انجام گرفت، ناشی از فعالیت دلالان است که در بازار باعث افزایش قیمت مواد اولیه شده چرا که از طرف دولت و سیستم ارزی بانک مرکزی هیچگونه مشکل از لحاظ ارزی وجود ندارد.

وی افزود : در بخش صادرات طرح هایی داریم که اگر امسال بتوانیم آنها را انجام دهیم صادرات کفش را درزمینه استانی افزایش خواهیم داد .

وی خاطر نشان کرد : سال ۹۷ در بخش تولید کاهش ۴۰درصدی داشتیم، با توجه به اینکه در بازار رکود وجود دارد شامل صنعت ما نیز می شود و این رکود باعث شده که ۴۰درصد از واحد ها با مشکلات جدی مواجه شوند.

وی با بیان این که بعد از کمپین " نه به کفش خارجی" در سال ۹۵ و ۹۶ کاهش شدید ورود کفش چینی داشتیم، گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰مغازه فقط کفش ایرانی به فروش می رسانند.

او ادامه داد : در حدود ۸۰ درصد واردات کفش خارجی به استان کاهش یافته و تنها ۲۰مغازه برند و ۸۰مغازه که کفش خارجی و ایرانی می فروشند در بازار کفش فعالیت می کنند.

جباریان فام گفت : درجاده های اطراف شهر به صورت ریشه ای مغازه یا دست فروشانی هستند که به نام کفش تمام چرم تبریز کفش های نامعتبر به فروش می رسانند که دستور توقف آنها داده شده است و دراین هفته پلمپ خواهند شد.

وی بابیان اینکه برای کفش تبریز در حال طراحی اتیکت مخصوص هستیم، افزود : جنس تمامی قسمت های کفش در آن اتیکت درج خواهد شد چون مردم عادی در تشخیص دادن کفش چرم یا تمام چرم گاها دچار مشکل می شوند برای این که سو استفاده نشود با این اتیکت ها از طریق رسانه ها و صداسیما مردم را اشنا خواهیم کرد و سعیمان این خواهد بود تا آخر امسال تولید کنندگان تبریز را مجاز کنیم از این اتیکت استفاده کنند .

وی تصریح کرد : چند واحد از کفش تبریز در سایت دیجی کالا به فروش می رسد و در چند سایت مختلف دیگر نیز کفش تبریز به صورت مجازی به فروش می رسد .

رییس اتحادیه کفاشان تبریز افزود : یک گروه در حال کارکردن به صورت اختصاصی برای کفش تبریز هستند که بعد از اتمام کار آنها کفش های مرغوب تبریز را به آن سایت سوق خواهیم داد تا به فروش برسند.

وی درخصوص آسیب فیلترینگ تلگرام گفت : فروش کارخانه ای کفش تبریز در تلگرام صورت می گرفت که اکنون بامشکل مواجه شده ایم چرا که در نبود فروش مجازی عده ای نمی‌توانند دسترسی مستقیم به بازار کفش داشته باشند، تاثیر منفی در فروش کالا به وجود آورده و اگر این گونه پیش برویم فضای فروش، کسب و کار را از دست می‌دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =