روزنامه فرهیختگان نوشت: اعضای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به صورت دست جمعی استعفا دادند.

استعفای دسته‌جمعی اعضای کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال آنچنان بازتاب چندانی نداشت. استعفا از سوی اعضای کمیته‌ای که در یک سال اخیر، بهترین عملکرد را در فدراسیون فوتبال داشت. اگر بگوییم بهترین کمیته فدراسیون فوتبال، کمیته تعیین وضعیت است، بیراه نگفته‌ایم. کمیته‌ای که از زمان تشکیل به پرونده‌های زیادی رسیدگی کرد، رأی‌ها صادر شد و برای اولین‌بار بود که تمام آرا تا مرحله اجرا پیگیری شد.  شاید بازگو کردن خلاصه‌ای از فعالیت کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، چندان سخت نباشد، هرچند پرونده‌ها بسیار سنگین بود. هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ مالی، مطالباتی که بازیکنان و مربیان از باشگاه‌ها داشتند کار کمیته تعیین وضعیت را سخت می‌کرد. رسیدگی به تعداد بالای پرونده‌ها با سرعت بسیار بالایی انجام شد تا برای اولین بار، باشگاه‌های بدهکار با آرای کمیته وضعیت مجبور به پرداخت بدهی‌های انباشته شده خود شوند. بدهی‌هایی که پرداخت آن نه‌فقط به سود بازیکنان و مربیان طلبکار، بلکه به سود باشگاه‌ها نیز بود.

باشگاه‌هایی که یک‌بار برای همیشه پرونده‌های مالی‌شان مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانند حساب‌های خود را صاف و شفاف کنند.  با این حال پس از اجرای سفت و سخت احکام کمیته تعیین وضعیت، بسیاری از باشگاه‌ها نیز دچار مشکلات عدیده مالی شدند چراکه این‌بار به جای هزینه کردن بودجه‌های کلان خود برای خرید بازیکن(که بعضا هزینه‌ها صرف بازیکنان بی‌کیفیت خارجی می‌شد) مجبور به پرداخت بدهی‌های خود شدند. این مساله خیلی از باشگاه‌ها را تحت فشار گذاشت و شاید بعضی از آنها نتوانستند بازیکنان مدنظر خود را هم خریداری کنند یا در تامین بودجه دچار مشکل شدند. به همین دلیل فشارها به کمیته تعیین وضعیت وارد شد و از سوی افراد مختلف، این کمیته و اعضای آن با دخالت‌هایی روبه‌رو شدند که البته اجازه دخالت به هیچ‌کس را ندادند.  آن‌طور که «فرهیختگان» بررسی کرده، فشارهایی از سوی یک وزارتخانه پرنفوذ به کمیته تعیین وضعیت وارد شده است. وزارتی که با فشارهایش باعث ایجاد مشکلاتی در کار کمیته تعیین وضعیت شده است.

از سوی دیگر برخی نمایندگان مجلس در شهرستان‌های مختلف که تیم‌های شهرشان تحت فشار قرار گرفته، به کمیته تعیین وضعیت فشار وارد کرده‌اند. البته روزبه وثوق‌احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال مقابل این مشکلات و فشارها ابرو خم نکرد تا بالاخره پس از تعیین وضعیت بیشتر پرونده‌ها و مشخص شدن مطالبات مربیان و بازیکنان، استعفای خود را نوشت. وثوق‌احمدی استعفای خود را تقدیم مهدی تاج کرده است و قصد ندارد در فدراسیون فوتبال به کارش ادامه بدهد، اما مهدی تاج همچنان به رئیس کمیته تعیین وضعیت وثوق دارد.  رئیس فدراسیون فوتبال به صورت شفاهی با استعفای وثوق‌احمدی و اعضای کمیته تعیین وضعیت مخالفت کرده است، اما او همچنان روی استعفای خود پافشاری می‌کند. با این حال او منتظر بازگشت تاج از سوئیس بود تا پس از صحبت با رئیس فدراسیون تکلیف خود را مشخص کند. وثوق‌احمدی اعلام کرد پس از صحبت با تاج احتمالا دلایل استعفای خود را خواهد گفت که بخشی از این دلایل مربوط به همان فشارها از سوی وزارتخانه مذکور و برخی نمایندگان مجلس است. 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =