۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که سیاست‌های مالی برای اقتصادهای پیشرفته در سال 2018 و 2019 به یک پروژه گسترده تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین،صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش چشم انداز اقتصاد جهان پیش‌بینی کرد که اقتصادهای توسعه یافته و بازارهای نوظهور سیاست های مالی تندتری را برای سال جاری میلادی و سال آینده در پیش بگیرند که این نشان دهنده این است که تعامل مالی با ایالات متحده کمتر خواهد شد.

انتظار می‌رود که سیاست های مالی در اقتصادهای پیشرفته در سالهای 2020-2022 انقباضی شود و این انقباض در سال 2023 همزمان با پایان اصلاحات مالیاتی در آمریکا به تدریج پایان می پذیرد.

در سیاست پولی، سیاست نرخ بهره ایالات متحده که از اکتبر 2017 شروع شده، به سرعت منجر به رشد تقاضای در این کشور شده است.

پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که سیاست نرخ بهره آمریکا به عنوان یک پروژه  تا پایان 2018 به 2.5 درصد برسد و در سال 2019 نیز به 3.5 درصد افزایش یابد  و به تدریج در سال 2022 به یک نرخ متعادل 3 درصد خواهد رسید.

پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که نرخ بهره منطقه یورو تا اواسط سال 2019 همچنان منفی باقی بماند و برای 5 سال آینده هم پیش بینی این است که نرخ بهره ژاپن صفر باشد.

در بخشی از گزارش صندوق بین المللی پول همچنین به تاثیر قیمت نفت براقتصاد جهانی اشاره شده است که در نوامبر 2017 به دنبال تصمیم اوپک برای کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه در روز با توافق کشورهای غیرعضو از جمله روسیه سبب شدند تا  قیمت نفت بالا برود.این موضوع که دلیل اصلی افزایش 2 صدم درصدی تقاضا در بازار نفت شده نتیجه آن به رشد قیمت در بازار جهانی تبدیل شده است.

چشم انداز سال جاری نشان می دهد که تقاضا در بازار جهانی بر روی فلزات به دلیل رشد صنایع خودروسازی و نفت افزایش خواهد یافت.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =