تقبیح تکنیک‌های روان‌شناسانه برای آنلاین نگه‌داشتن کودکان

انجمن‌های مدافع حقوق کودک از انجمن روانشناسی آمریکا خواستند تا استفاده از تکنیک‌های روانی متقاعدکننده برای آنلاین نگه‌داشتن بچه‌ها و نگاه کردن ممتد به صفحه نمایشگر را محکوم کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این انجمن‌ها با توجه به تحقیقات اخیر درباره استفاده بیش‌ازحد از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی و رابطه آن‌ها با افسردگی و مشکلات تحصیلی تأکید کردند که روانشناسان درگیر تاکتیک‌هایی هستند که ابتلای کودکان به مشکلات روحی بر اثر استفاده از فناوری را تسریع می‌کنند.

به گفته آن‌ها تکنیک‌های روانشناسی در دهه گذشته بازاریابی و تبلیغات آنلاین را تحت تأثیر خود قرار داده است.

گروهی متشکل از 60 روان‌شناس،محقق، انجمن حمایت از کودکان با حضور در کمپینی در بوستون نامه‌ای را امضاء کرده تا در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا در سان‌فرانسیسکو قرائت شود.

فناوری از رایانه برای کشف و انگیزش رفتار آنلاین بهره می‌برد و روان‌شناسان با ورود به این عرصه مردم را به خرید محصولات ترغیب می‌کنند و این کار را به‌صورت خستگی‌ناپذیر انجام می‌دهند.

«بی.جی فوگ» از دانشگاه استنفورد از بخش تاریک تبلیغات و از دست رفتن حریم خصوصی و تشویق کاربران به استفاده مداوم از فناوری سخن می‌گوید که باعث می‌شود تا کودکان بیشتر آنلاین بمانند.

در نامه سرگشاده آمده است که مطالعات نشان می‌دهد افراط در ماندن در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی و رفتارهای خودکشی آور می‌شود.

تقبیح تکنیک‌های روان‌شناسانه برای آنلاین نگه‌داشتن کودکان

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =