۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶

ایسنا نوشت: آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات مربوط به تعیین رئیس‌جمهور پاکستان مشخص کرد که عارف الرحمان علوی کاندیدای حزب تحریک انصاف پاکستان در مجموع ۳۵۳ رأی نمایندگان مجلس سنا، مجلس شورای ملی و مجلس‌های استانی پاکستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روزنامه نیشن، در این انتخابات سه کاندیدا یعنی عارف علوی، مولانا فضل الرحمان و اعتزاز احسان به رقابت پرداختند که نتایج شمارش آرا نشان داد که عارف علوی مجموعا ۳۵۳ رأی نمایندگان پاکستانی را به دست آورد. بعد از وی مولانا فضل الرحمان از حزب جمعیت علمای اسلام که مورد حمایت حزب مسلم لیگ شاخه نواز بوده، ۱۸۵ رای و اعتزاز احسان از حزب مردم پاکستان ۱۲۴ رای به دست آوردند.

عارف علوی بعد از مشخص شدن پیروزی‌اش در این انتخابات تعیین رئیس جمهور در پاکستان، به رسانه‌ها گفت که خودش را نه فقط رئیس جمهوری از حزب تحریک انصاف بلکه خود را رئیس جمهوری برای کل ملت پاکستان می‌داند. قرار است رئیس جمهور منتخب جدید پاکستان در تاریخ ۹ سپتامبر مراسم تحلیف را به جا آورد و ریاست‌جمهوری را از رئیس جمهور قبلی یعنی ممنون حسین تحویل بگیرد.

آخرین نتایج انتخابات که از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان انتشار یافت، نشان داده که مجموع کرسی‌های پارلمانی، سنا و پارلمان‌های محلی ۱۱۷۴ کرسی بوده که از این تعداد ۵۲ کرسی نمایندگی از رای دادن محروم ماندند چرا که یا نماینده بودن صاحبان این کرسی‌ها قطعی نشده یا نمایندگان مربوط به این کرسی‌ها تحلیف به جا نیاورده بودند. به این ترتیب از میان این ۱۱۷۴ نماینده تعداد ۱۱۲۲ تن به عنوان رای دهنده در این انتخابات می‌توانستند شرکت کنند و در پایان نتایج نشان داد که از میان همین‌ها ۱۱۱۰ تن رای داده‌اند. ۲۷ رای از آرای اخذ شده نیز از سوی دفاتر نظارتی باطل اعلام شد و در نهایت تعداد آرای مفید این انتخابات ۱۰۸۳ رای بود.

عارف علوی تنها در مجالس متعلق به پارلمان پاکستان یعنی مجلس ملی و سنا از مجموع ۴۳۰ رای، ۲۱۲ رای را کسب کرده و مولانا فضل الرحمان ۱۳۱ رای و اعتزاز احسان ۸۱ رای داشته‌اند و شش رای نیز باطل اعلام شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =