مهر نوشت: نیروهای مرزی پاکستان پس از آن که تلاش کردند در مناطق مرزی مشترک با افغانستان اقدام به ساخت موانع عبوری کنند، با گارد مرزی افغانستان درگیر شدند.

در این ارتباط مرکز فرماندهی نیروهای امنیتی در قندرهار اعلام کرد که درگیری‌ها میان نیروهای مرزی پس از آن اتفاق افتاد که نظامیان پاکستانی وارد خاک افغانستان شدند و در این منطقه پیشروی کردند.
نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان با یکدیگر درگیر شدند

با این حال تلفاتی از این درگیری اعلام نشده است.

خبرگزاری پژواک افغانستان به نقل از ژنرال عبدالرزاق، فرمانده نیروهای مرزی گفته است که از دو هفته پیش و همزمان با تحرکات نیروهای مرزی پاکستان برای احداث موانع و سیم خاردار به پاکستانی‌ها هشدار داده بود.

پاکستان مدت‌هاست اعلام کرده که تصمیم دارد در مناطق مرزی خود با افغانستان به طول ۲۴۳۰ کیلومتر سیم خاردار و موانع مرزی احداث کند.

خط مرزی دیورند مورد مناقشه میان افغانستان و پاکستان است و در حالی که اسلام‌آباد در تلاش برای احداث پایگاه‌های مرزی در مناطق عبوری است، اما رهبران کابل با این اقدامات مخالفند.

افغانستان با ارجاع تاریخی به مرزهای پشتونستان بزرگ در سال ۱۸۹۶، ایجاد مرز دیورند در وسط مناطق پشتون نشین را که در سال ۱۹۴۷ و در نتیجه تاسیس پاکستان صورت گرفت، غیر قابل قبول عنوان می‌کند و مرز فعلی با پاکستان را قبول ندارد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =