مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برای برگزاری مسابقات قرآن اوقاف هیچ اعتبار دولتی تعریف نشده است، گفت: تمامی هزینه‌ های برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف از محل کمک‌ های خیرین تامین می ‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت ‌الاسلام حسین دلاوری اظهار کرد: به منظور برگزاری مسابقات قرآن اوقاف هیچ اعتبار دولتی تعریف نشده و تمامی هزینه‌ های برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف که به میزبانی اراک برگزار می ‌شود، از محل کمک‌ های خیرین تأمین می ‌شود.


وی تصریح کرد: بخش عمده‌ ای از هزینه ‌های برگزاری مسابقات با کمک خیرین و مابقی از محل موقوفات قرآنی موجود تأمین شده که البته با اهتمام استاندار مرکزی نیز 50 میلیون تومان کمک شده است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه میزبانی رقابت‌ های قرآنی توفیقی است که شاید 30 سالی یک ‌بار نصیب استانی شود، ادامه داد: تمام تلاش خود را بکار گرفته ‌ایم این دوره از مسابقات را با کم‌ ترین هزینه البته به بهترین نحو و با رعایت استاندارهای لازم برگزار کنیم.


دلاوری با بیان اینکه هتل امیرکبیر و کوه نور به عنوان محل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در فضای مجازی و بعضاً سطح جامعه ایراداتی نسبت به این انتخاب مطرح شده که باید تذکر داد که با توجه به تعداد متسابقین و فراهم کردن آرامش آنها در حین برگزاری مسابقات، بهره‌ مندی از تجربیات میزبانی دوره‌ های قبل و همچنین کاهش هزینه‌ ها این مکان به عنوان بهترین محل برای برگزاری مسابقات تشخیص داده شده است.


وی اضافه کرد: پذیرش پند و نصیحت در قرآن کریم بسیار مورد تأکید است و ما نیز از این موضوع استقبال می ‌کنیم اما باید تذکرات دلسوزانه، از روی آگاهی و بدون غرض‌ ورزی باشد.


به گفته وی قرارداد با کوه نور با صرف کم‌ ترین هزینه بسته شده ضمن اینکه فقط متسابقین در این مکان اسکان داده خواهد شد و 200 نفر عوامل اجرایی در خارج از این هتل سکنی خواهند داشت.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ابراز کرد: 3 نفر از بازرسین و 2 نفر از حراست اداره کل بازرسی و حراست اوقاف امور و خیریه از ابتدای تدارک فرایند مسابقات و از زمانی که میزبانی به استان مرکزی داده شده بر تمام مراحل نظارت داشتند و تمام هزینه ‌ها را به‌ دقت مورد رصد قرار می ‌دهند.


دلاوری با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام اهل ‌بیت(ع) ثقل اصغر و قرآن کریم ثقل اکبر برشمرده می ‌شوند، گفت: همان‌ طور که برای برگزاری مراسم اهل ‌بیت (ع) خصوصاً در ماه محرم هزینه می‌ شود و این امر مورد تأکید اسلام نیز است باید برای ترویج قرآن نیز هزینه کرد و این نکته را مورد تأکید قرار داد که در قالب این مسابقات می ‌توان انگیزه مضاعفی برای حضور جوانان و نوجوانان و گرایش آنها به قرآن ایجاد کرد.


وی اظهار کرد: مسابقات برادران در قالب چهار گروه از 10 تا 16 مهر و خواهران در قالب دو گروه از 16 تا 23 مهر برگزار می‌ شود که مراسم افتتاحیه از ساعت 10 صبح سه‌ شنبه 10 مهرماه جاری و اختتامیه نیز از ساعت 10 صبح 23 مهرماه جاری برگزار می‌ شود.

اوقاف

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =