انتخاب نوشت:رییس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی" ان‌بی‌سی" وجود هر گونه برنامه برای دیدار با همتای آمریکایی خود را رد کرد.

 

روحانی در مصاحبه اختصاصی با برنامه شبانه "لستر هالت" مجری "ان‌بی‌سی نیوز" با اشاره به اقدامات دولت ترامپ در اعمال تحریم و علیه تهدید ایران، شرایط کنونی را مناسب برای مذاکره بین دو کشور ندانست.

او گفت:" به طور طبیعی اگر کسی مشتاق دیدار و برقراری دیالوگ و پیشرفت در روابط باشد، این فرد از ابزار تحریم و تهدید استفاده نمی‌کند و همه قدرتش را علیه یک دولت و ملت دیگر بسیج نمی‌کند؛ این کار بدان معنی است که اراده لازم برای حل مسائل برجسته وجود ندارد."

روحانی درباره تعمیم دادن الگوی نحوه تعامل آمریکا با کره شمالی به ایران نیز گفت:" الگوی کره شمالی نمی‌تواند یک الگوی صحیح باشد، زیرا شرایط (کشورما) با کره شمالی قابل مقایسه نیست. اما قطعا مدل‌های مختلف دیگری وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد."

روحانی با تاکید بر اینکه آمریکا ابتدا باید اشتباه خود را در زمینه خروج از برجام تصحیح و جبران مافات کند گفت: این پل (برجام) باید بازسازی شود."

روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکاست، تهدید آمریکا مبنی بر صفر به رساندن صادرات نفتی ایران را یک تهدید پوچ و توخالی خواند و افزود:" ایالات متحده آمریکا قادر نیست صادرات نفت ما را به صفر برساند. این تهدیدی پوچ و بی‌اعتبار است. شاید این تهدید فشارهایی را بر ما تحمیل کند اما به طور قطع آمریکا به هدف خود نخواهد رسید."

روحانی درباره حضور یا خروج ایران از برجام نیز گفت: ایران علی‌رغم خروج یکجانبه آمریکا در این توافق بین‌المللی می‌ماند مادامی که دیگر امضا‌کنندگان این توافق بر تعهدات خود پای‌بند بوده و بتوانند درهای تجارت و مراودات اقتصادی با ایران را باز نگه دارند.

او افزود: مادامی که منافع ما در برجام تامین شود در آن می‌مانیم چون توافق یک‌طرفه بی‌معناست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    4 0
    بدبخت تر شديم رفت
  • بدون نام ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    4 0
    اقا جان تهديد امريكا بر عليه شما تاثير به سزايي بر قيمت پوشاك بزرگسال داشته تقريبا سه برابر شده هر كاري ميخاي بكن اقاي روحاني ولي ي فكري هم به حال پوشاك هم بكن .من نوعي مريض دارم دولت جناب عالي مارو ب اين روز فلاكت بار انداخته ن امريكا دولت بيخيال ...
  • م ر GB ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    4 0
    هیچ کس از گفتگو ضرر نکرده و اگه خوب نبود تکرارش نکن
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    3 0
    جان كري رو ببينيد كافيه مشكل حله
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
      1 0
      ريس جمهور چند كشور در پيتي و گرسنه هم كه التماس دلار دارند در ملاقات ها جا بكن كه چند عكس ياد گاري داشته باشي .اگر مبلغي هم دادي جاي دوري نميره