باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شبکه تلویزیونی چین در گزارشی، تأکید کرد اتحادیه اروپا چهار راهکار برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران دارد.

شبکه تلویزیونی «سی سی تی وی» چین تأکید کرد اتحادیه اروپا چهار راه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران دارد.

این گزارش می‌افزاید: پس از آنکه آمریکا در ماه مه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تصمیم گرفت تحریم های خود را علیه ایران مجدد برقرار کند، اتحادیه اروپا به سرعت برای محافظت از روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی وارد عمل شد. انتظار می رود تدابیر احتیاطی اتحادیه اروپا از دوشنبه یعنی همان روزی که قرار است تحریم های واشنگتن علیه تهران به مرحله اجرا درآید، اجرایی شود.

در ادامه این گزارش آمده است: این تدابیر با محدودیت هایی که آمریکا ایجاد می کند، از چهار طریق مقابله می کند. اول اینکه، اتحادیه اروپا قصد دارد قانون حمایت از شرکت های اروپایی را در برابر تحریم های آمریکا که در 1996 تصویب کرده بود، احیا کند. این قانون تبعیت شرکت ها و دادگاه های اتحادیه اروپا را از قوانین آمریکا که ناظر بر تحریمهای خارجی است، منع می کند و می گوید که هیچ حکمی از دادگاه های خارجی که مبتنی بر این قوانین ( قوانین تحریمی آمریکا ) باشد هیچ اثر و اعتباری در اتحادیه اروپا ندارد.

راه دوم اینکه اتحادیه اروپا موانع را حذف می کند تا بانک سرمایه گذاری اروپا بتواند از سرمایه گذاری این اتحادیه در ایران حمایت کند.

سوم اینکه همکاری بخش های مختلف اقتصاد اتحادیه اروپا را با ایران تقویت خواهد کرد و در عین حال مساعدت های مالی بیشتری را از طریق دو ابزار ویژه تامین مالی فراهم می کند.

چهارمین راه این است که اتحادیه اروپا کشورهای عضو خود را تشویق خواهد کرد تا دنبال راه هایی برای انتقال ارز به بانک مرکزی ایران باشند. این کار به دولت ایران کمک می کند تا تحریم های آمریکا را دور بزند و درآمدهای حاصل از فروش نفت خود را از اتحادیه اروپا دریافت کند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =