ایرنا نوشت: «گرت مارکیز» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ساعت‌ها بعد از وقوع حادثه تروریستی در اهواز، با ادبیاتی کم‌سابقه در عرصه روابط بین‌المللی و بدون محکومیت این اقدام گفت: حکومت تهران باید بر حفاظت از شهروندان خود متمرکزباشد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وی در بیانیه دیرهنگام خود مدعی شد که آمریکا «کنار مردم ایران می‌ایستد».

این نخستین واکنش مقام های آمریکایی به حادثه حمله ترورستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز است.

اولین واکنش رسمی آمریکا به حمله تروریستی اهواز

بکارگیری این ادبیات کم سابقه از سوی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در شرایطی است که رسانه‌های غربی هم از «تروریستی» خواندن گلوله‌باران مردم بیگناه در اهواز خودداری کرده بودند.

افرادی مسلح که وابسته به گروهک تجزیه طلب «الاحواز» بودند، صبح شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، با پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفته است که تا کنون 25 نفر در این حادثه تروریستی شهید و 60 نفر مجروح و به بیمارستانهای مختلف اهواز منتقل شده اند. کودکان و غیرنظامیان در میان قربانیان هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    15 7
    مگه ما اتفاقات تروریسیتی داخل آمریکا رو محکوم میکنیم که انتظار داریم محکوم کنند؟ تازه خیلی جاها میگیم به هلاکت رسیدن
  • بی نام A1 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    19 6
    وقتی که چپ و راست مرگ بر آمریکا میگویید چه انتظار دارید؟ انتظار دارید قربون صدقمون بره؟؟؟ نوبریم والا
  • عباس A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    8 9
    سلام، امریکا وعربستان خودشان پشت صحنه حوادث تروریستی در ایران هستندآنگاه خود را حامی مردم ایران نشان دادن نشانه حیله گری وپدر سوختگی امریکایی ها است .دولت امریکا به مردم خودش هم رحم نمی کند ودر حوادث 11 سپتامبرخودزنی می کند وهزاران امریکایی را می کشدتا بهانه برای اجرای سیاستهای سلطه گرانه در خاورمیانه رابدست آورد حال برای مردم ایران اشک تمساح می ریزد .کمتر کسی است که نداند که بمباران مناطق مسکونی ومراسم عروسی مردم در افغانستان ویمن و...غیر عمد باشد.ما با اطمینان می توانیم ادعا کنیم امریکا ومزدوران منطقه ای اش فقط برای عاصی کردن مردم وآنانرا در مقابل دولتشان قرار دادن وایجاد تشنج دست به این اعمال شنیع ضد انسانی می زند.دولت امریکا باید رفتارهایش را در مقابل مردم جهان تغییر دهدتاقابل گفتگوشود.
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    14 0
    فقط خدا میدونه.
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    6 12
    این هم سندی محکم بر اینکه آمریکا و اکثر کشورهای اروپایی فقط از حقوق بشر بعنوان اهرمی برای سلطه و نفاق افکنی درجهت تامین منافع خودشون در کشورهای جهان سومی استفاده میکنند. نه آمریکا نه کشورهای اروپایی اهمیتی به مردم ایران و حقوقشون نمیدن اونها فقط و فقط دغدغه غارت و چپاول ایران رو دارند اونها فقط به فکر منافع ملی خودشون هستند. دغدغه ای که بدبختانه مسئولین ایرانی ندارند
  • بی نام RO ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    6 13
    تنها رسانه اى كه نوشت تروريستى گاردين بود، ديگران همون عبارت حمله مسلحانه رو به كار بردند، بى بى سى و يورو نيوز و دى دبليو و ... مى دونيد چرا كه؟ چون دوست دارند ايران سوريه بشه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 15
    جک سال 97: "آمریکا کنار مردم ایران می‌ایستد." نه واقعا آمریکا ملت ایران رو چی فرض میکنه؟ با این تحریم هایی که علیه ملت ایران وضع میکنه کاملا مشخصه کنار ملت ایرانه.