نخستین کتابخانه کُردی در کردستان ایجاد می‌شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از ایجاد نخستین کتابخانه کُردی در آینده ای نزدیک در این استان خبر داد و گفت: این کتابخانه می تواند به مرکز پژوهشی و منابع ارزشمند کتاب های کُردی در سطح استان کردستان تبدیل شود.

محمد عبدالملکی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: یکی از خواسته ها و مطالبات مردم این استان ایجاد کتابخانه حاوی کتاب های کُردی است.

وی افزود: در این راستا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده ای نزدیک کتابخانه ای با منابع و کتاب های با زبان کُردی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: کتابخانه مستوره اردلان واقع در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج که ویژه بانوان است بدلایل متعددی همچون دوری مسیر و فعال بودن آن فقط در ساعت اداری، مورد استقبال زیاد علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار ندارد.

وی اضافه کرد: با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به توافق رسیدیم که کتابخانه مستوره اردلان به کتابخانه ویژه کتاب های به زبان کُردی تبدیل شود.

عبدالملکی گفت: تجهیز این کتابخانه مستلزم اهدای کتاب از سوی خیران، نویسندگان و تمام علاقمندان و افرادی است که کتاب هایی به زبان کُردی در اختیار دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =