۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
تصاویر | انتخاباتی که با خون آغاز شد

انتخابات افغانستان با حمله طالبان به استان غور آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه های محلی افغانستان، مقامات محلی استان غور از حمله طالبان به شماری از مراکز رای گیری در این استان همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی افغانستان خبر دادند.

 

انتخابات افغانستان

 در این باره ایرنا نیز گزارش داد نیروهای مسلح طالبان صبح امروز شنبه همزمان با آغاز رای دهی در روند انتخابات پارلمانی، حملات گسترده‌‌ای را بر مراکز رای دهی در استان غور آغاز کرده اند.

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی استان غور گفت که طالبان مسلح حملات گسترده ای را بر مراکز رای دهی در مرکز این استان و ولسوالی تولک، پسابند، دولت‌یار و برخی قسمت های لعل آغاز کرده اند.

ناطقی گفت: هم اکنون جنگ و درگیری در مناطق یاد شده جریان دارد و در برخی مناطق مردم بخاطر دفاع از مراکز رای دهی در حمایت نیروهای برخواسته اند.

انتخابات افغانستان

این عضو شورای استانی غور تاکید کرد که در نتیجه این درگیری، روند رای دهی در برخی مراکز رای‌دهی این استان متوقف شده ولی در برخی مراکز دیگر همچنان ادامه دارد.

به گفته او، شمار نیروهای امنیتی که برای تامین امنیت مراکز رای دهی موظف شده اندکند و به همین خاطر مردم خود در دفاع از مراکز رای دهی برخواسته اند.

وی از مقام های مرکزی خواست تا برای کنترل درگیری‌ها نیروهای امنیتی محلی استان غور را حمایت کنند تا مردم این ولایت از حق رای خود محروم نشوند.

انتخابات افغانستان

به گزارش  صداوسیما از کابل؛ ­انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان با حضور واجدان شرایط رای دهی در پای صندوق های رای آغاز شد. انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی در سی و دو استان از سی و چهار استان این کشور ( به جز غزنی و قندهار ) آغاز شد و واجدان شرایط رای دهی با حضور در مراکز و شعب اخذ رای به نامزدهای مورد نظر خود رای می دهند.

«محمداشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان صبح امروز هنگام شرکت در انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان گفت امروز با برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان، شک به یقین و رقابت به همکاری تبدیل شد.

انتخابات افغانستان

وی شرکت درانتخابات مجلس را حق مسلم مردم افغانستان دانست و افزود: شرکت مردم در انتخابات مجلس این کشور گویای باور آنها به قانون اساسی افغانستان است.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به برگزار نشدن انتخابات مجلس در استان غزنی گفت: کمیسیون انتخابات باید برای برگزاری انتخابات در استان غزنی نیز آماده شود.

«اشرف غنی» از کمیسیون انتخابات افغانستان خواست انتخابات ریاست جمهوری را سال آینده نیز در زمان مقرر آن برگزار کند.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است حدود بیست و یک هزار شعبه اخذ رای در قالب پنج هزار و یکصد مرکز رای گیری ایجاد شده است تا آرای شرکت کنندگان انتخابات را جمع آوری کنند.


در این انتخابات بیش از دو هزار و پانصد نفر ازجمله چهارصد زن خود را نامزد کرده اند و قرار است از میان آنها دویست و پنجاه نفر راهی مجلس آینده این کشور شوند.


شصت و هشت کرسی مجلس نمایندگان افغانستان به زنان اختصاص یافته است و حتی زنان می توانند بیشتر از سهمیه خود نیز وارد مجلس نمایندگان شوند.

52310

 

انتخابات افغانستان

 

 

کابل پایتخت افغانستان با هشتصد و چهار نامزد بیشترین نامزدها را در میان سایر استانهای این کشور به خود اختصاص داده است و از میان این نامزدها سی و سه نفر به نمایندگی از مردم کابل وارد مجلس خواهند شد.

استان های هرات ، ننگرهار و بلخ به ترتیب با هفده ، چهارده و یازده کرسی پس از کابل بیشترین سهمیه را در مجلس نمایندگان افغانستان دارند.

این دور انتخابات پس از سال دو هزار و یک میلادی سومین انتخابات مجلس نمایندگان است و در این دور، حدود هشت میلیون و هشتصد هزار واجد شرایط رای دهی (هجده و بالای هجده سال) برای شرکت در انتخابات نام نویسی کرده اند و بر شناسنامه های آنها « استیکر » (برچسب ویژه برای شرکت در انتخابات) خورده است.

وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرده است بیش از پنجاه هزار نیروی امنیتی ، امنیت انتخابات مجلس نمایندگان این کشور را تامین می کنند و درصورت نیاز از نیروهای پشتیبانی و هوایی نیز استفاده خواهد شد.

همزمان با آغاز انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان ، تدابیر شدید امنیتی درکابل و سی ویک استان دیگر به اجرا درآمده است و نیروهای افغان علاوه بر ایجاد سه کمربند امنیتی در اطراف هر مرکز رای دهی ، مراکز ایست و بازرسی ایجاد کرده اند و عملیات گشت زنی نیز درسطح شهرها و روستاهای این کشور انجام می دهند.

تدابیر شدید امنیتی در حالی اتخاذ شده است که گروه طالبان برگزاری انتخابات مجلس افغانستان را تحریم و آن را توطئه آمریکایی دانسته و از مردم این کشور خواسته است در انتخابات شرکت نکنند ، این گروه هشدار داده است که از همه توان خود برای مختل کردن این روند استفاده می کند.

وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد روز شنبه به مناسبت برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان ، تعطیل عمومی است.

رئیس جمهور و مقامات بلندپایه دولت افغانستان از مردم این کشور خواسته اند در انتخابات مجلس بصورت گسترده شرکت کنند ، آنها به مردم اطمینان داده اند که نیروهای افغان امنیت انتخابات را تامین می کنند .

 

انتخابات افغانستان

 

قرار است چهارصد هزار نفر از جمله یکصد وسی تبعه خارجی بر انتخابات مجلس افغانستان نظارت کنند که این افراد به نمایندگی از نامزدهای انتخابات مجلس ، احزاب سیاسی ، جامعه مدنی و رسانه های گروهی به عنوان ناظر از کمیسیون انتخابات مجوز نظارت گرفته اند. همچنین یکصد و بیست وپنج هزار کارمند موقت، نحوه برگزاری انتخابات و اخذ رای را آموزش دیده اند و امروز انجام وظیفه خواهند کرد.

برای نخستین بار دراین انتخابات از دستگاههای « بیومتریک » ( سامانه ثبت هویت رای دهندگان ) استفاده می شود و کمیسیون انتخابات از بیست ودو هزار دستگاه بیومتریک در همه شعبه های اخذ رای استفاده می کند تا از تخلفات احتمالی در روند انتخابات جلوگیری شود.

انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان دراستان غزنی به دلیل اجرا نشدن طرح ثبت نام واجدان شرایط رای دهی و همچنین نامزدهای انتخابات برگزار نمی شود و قرار است انتخابات استان قندهار با یک هفته تاخیر برگزار شود و علت این تاخیر ، شرایط نامساعد امنیتی پس از حمله تروریستی به مسئولان ارشد این استان اعلام شده است.

انتخابات افغانستان

 

از مجموع دویست وپنجاه مجلس نمایندگان ، یازده کرسی به استان غزنی و یازده کرسی دیگر به استان قندهار اختصاص یافته است که انتخابات مجلس در این دو استان قراراست متعاقبا برگزار شود و نمایندگان این دو استان درآینده وارد مجلس شوند.

 

انتخابات افغانستان

 

انتخابات افغانستان

 

انتخابات افغانستان

 

انتخابات افغانستان

 

انتخابات افغانستان

 

 

انتخابات افغانستان

انتخابات افغانستان

انتخابات افغانستان

 

انتخابات افغانستان

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    4 1
    امريكا تا وقتي كه از افغانستان نره طالبان جمع نميشه بلكه داعش هم بهش اضافه ميشه، چون اينا واقعا نيتشون برچيدن بساط تروريستها نيست، اولين ارتش قدرتمند دنيا مگه نيست امريكا، ضمنا ببينيد الان سوريه تحت كنترل كردها هم همين داستانه ، پنج تا داعشي رو نمي تونند و نمي خوان كه بتونند از بين ببرند