فرمانده انتظامی استان همدان گفت: سال گذشته بیش از 450 تن در تصادفات رانندگی استان همدان جان باختند و بیش از 6 هزار نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ سردار بخشعلی کامرانی‌صالح که پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: باید تمام دستگاه‌ها و مردم در خصوص کاهش آمار مصدومان و فوتی‌های تصادفات رانندگی به یاری نیروی انتظامی بیایند.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌ها در حوزه تصادفات بالاست و خسارت‌های مادی و معنوی غیرقابل جبرانی دارد، باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ‌سازی به منظور کاهش تصادفات اقدامات بیشتری صورت پذیرد.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه در حوزه پلیس راه و راهور تا 18 فروردین 10 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان با افزایش بیش از 20 درصدی به ثبت رسید، گفت: با توجه به افزایش ترددها در درون‌شهری و برون‌شهری کاهش 25 درصدی تصادفات ثبت شد.

وی با تقدیر از تلاش رسانه‌ها طی سال گذشته در خصوص انعکاس اقدامات و خدمات پلیس، تصریح کرد: آگاه‌سازی از منظر پلیس با نگرش به امر آموزش اثرگذار در پیشگیری از وقوع جرم است که باید در حوزه انضباط اجتماعی و ... گام‌های موثری برداشته شود.

کامرانی صالح، مبارزه با مواد مخدر را از موضوعات مهم جامعه برشمرد و افزود: با پیگیری‌ها و رصدها در این راستا 550 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یک ماهه امسال کشف و هفت باند منهدم شد که دو باند در توزیع هروئین دست داشتند.

وی گفت: سال گذشته بیش از 6.5 تن انواع مواد مخدر کشف و بیش از 10 هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده در این راستا دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه پلیس آگاهی جرائم خشن نداشتیم، خاطرنشان کرد: در این راستا چهار باند متلاشی و بیش از 100 نفر افراد که در حوزه جرائم سرقت نقش داشتند شناسایی و دستگیر شد که از این تعداد 20 نفر متهم سابقه‌دار و حرفه‌ای بودند.

سردار کامرانی‌صالح در ادامه به انهدام باند دو نفره جابجایی اجناس باستانی طی روز گذشته در نهاوند اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 70 قلم اجناس آثار باستانی و عتیقه‌جات دارای ارزش بالای ریالی و فرهنگی از این باند کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در حوزه اولویت‌های مأموریتی سال 97 پلیس، 99 اولویت در نظر گرفته شده است، افزود: مبارزه با کالای قاچاق با توجه به شعار سال یکی از اولویت‌هاست؛ درکنار حمایت از کالای ایرانی مبارزه با ورود کالای قاچاق با برنامه‌ریزی‌های متفاوت در دستور کار قرار دارد.

کامرانی‌صالح ارزش ریالی کشف انواع کالای قاچاق کشف شده را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه، 14 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به فضای مجازی، گفت: امروز بخش عمده جوانان، جامعه و خانواده‌ها در این حوزه فعالیت دارند و اجتناب ناپذیر است اما باید بدانیم در کناراستفاده از آن، تهدیدات و آسیب‌های بسیاری نیز دارد که می‌توانیم با آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و افزایش شناخت خانواده‌ها از این فضا، از تهدیدات و آسیب‌ها در امان بمانیم.

سردار کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات موثر در این حوزه است، اظهار داشت: سال گذشته نیز اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفت؛ مردم اگر در حوزه فضای مجازی با احساس تهدید، سریعاً پلیس فتا را در جریان قرار دهند قبل از آسیب، مجرمان قابل شناسایی خواهند بود.

وی افزود: طی سال گذشته و امسال 85 درصد پرونده‌ها در حوزه فضای مجازی شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان تعاملات را از دیگر اولویت‌های امسال پلیس برشمرد و بیان کرد: شعار پلیس، پلیس جامع‌محور است؛ در این راستا تمام دستگاه‌ها و آحاد مردم باید خود را در امنیت سهیم بدانند.

وی با بیان اینکه تعامل با اقشار مختلف جزء دستورات کار برای ایجاد اطمینان و اعتماد است، افزود: سال گذشته توفیقات خوبی حاصل شد که بیش از 400 هزار نفر از این تعاملات بهره برده و بیش از 5 هزار فقره پرونده در حوزه معاونت اجتماعی و پلیس مشاوره منجر به مصالحه شد که ارتقای احساس امنیت را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

سردار کامرانی‌صالح مدیریت افکار عمومی که بخشی از آن در گرو تلاش صادقانه رسانه‌هاست را اثرگذار در ایجاد احساس امنیت دانست و بیان کرد: حوزه معاونت اجتماعی ظرفیت و پتانسیل خوبی در ارائه آموزش‌ها و خبرهای جذابی در حوزه های مختلف از پلیس راه تا پلیس فتا دارد که می‌تواند در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

کامرانی‌صالح در بخش دیگر سخنانش با تأکید بر اینکه به دنبال افزایش کلانتری و پاسگاه نیستیم، تصریح کرد: بیشتر به دنبال آگاه سازی در حوزه‌های مختلف، نصب دوربین و استفاده از تکنولوژی‌ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه استان بیست و چهارم در ارتکاب جرم بودیم که این امر نقطه قوت استان است، افزود: سال گذشته بیشترین فراوانی جرم مربوط به سرقت‌های خرد بوده و وسایل داخل خودرو بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: یکی از طرح‌ها پاکسازی نقاط آلوده به ویژه در حوزه مواد مخدر است؛ حدود 60 درصد جرائم توسط معتادان صورت می‌گیرد؛ آمار پرونده‌های قضایی در همه حوزه‌ها بیش از 100 هزار فقره بوده که در مجموع آمار بالایی است.

وی در خصوص وضعیت تپه پیسا نیز یادآور شد: همدان از گذشته در حوزه اعتیاد مشکل داشت که برای رفع این مشکل سرمایه‌گذاری شد؛ سال گذشته بیش از هزاران بار طرح‌های پاکسازی اجرا شد و طی ماه گذشته بیش از 100 بار طرح پاکسازی داشتیم.

کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه سال گذشته بیش از 10‌ها بار تپه پیسا پاکسازی شد، اظهار داشت: امسال نیز این طرح دنبال می‌شود؛ البته استاندار نظر بر ایجاد فضای سبز و سبز در بخشی از این منطقه داشت که اقداماتی از سوی دستگاه‌ها نیز در حال انجام است.

وی در آخر در خصوص لغو اجرای حکم بهمن ورمزیار، نیز گفت: این فرد مرتکب جرمی شده و مربوط به دستگاه قضایی است، اینکه حکم به چه نحو و چگونه اجرا شود مربوط به مسولان قضایی خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =