فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تصادفات ناشی از موتورسیکلت در کشور کمتر از ۵۰ درصد و در اصفهان ۸۰ درصد است و در همین راستا جان باختگان ناشی از موتورسیکلت کشور کمتر از ۳۵ درصد و در اصفهان افزون بر ۵۰ درصد است و حتی تذکر کشوری در این ارتباط داشتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی در ۶ ماهه نخست سال ابراز داشت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعداد دو هزار و ۱۳۴ پرونده تشکیل شده است به نوعی که پرونده‌های قاچاق با بیش از۵۰۰ میلیون تومان به میزان ۶۰ درصد رشد داشته است و ۲۰۰ قاچاقچی کالا و ارز نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل بانک اطلاعاتی از انبارهای استان و محل‌های نگهداری کالا انجام شده است، بیان داشت: ارزش ریالی کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز ۶۷ میلیارد تومان است و در حوزه احتکار نیز ۵۰ انبار کالا در سطح استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ سارق درشش ماه نخست سال در سطح استان شناسایی شده و با ۸۵ هزار باند سرقت شناسایی شدند، گفت: تعداد هشت طرح سرسری مبارزه با سرقت در سطح استان انجام و طرح نظارت بر فروشندگان دست دوم کالا نیز با در نظر گرفتن احتمال فروش کالاهای مسروقه در حال انجام است.

معصوم بیگی ادامه داد: در این راستا ۷۰ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان پس گرفته شده است.

رویکرد آموزشی از مهم ترین فعالیت های نیروی انتظامی است

وی تمرکز بر رویکرد آموزشی را از فعالیت‌های مهم نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: تنها در زمینه اسنپ‌باکس دو تا سه هزار موتورسیکلت سوار مورد آموزش قرار گرفتند و آموزش به دانش آموزان و مردم، اطلاع رسانی و تهیه کلیپ تاثیر گذار از دیگر فعالیت‌های مهم پلیس در زمینه آموزشی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به طرح موفق پیاده راه شدن کامل چهارباغ عباسی ابراز داشت: خیابان سبز به عنوان طرح ابتکاری استان اصفهان به زودی در ۱۵ منطقه شهرداری اجرایی می شود و بدین ترتیب در هر منطقه مسایل ترافیکی یک خیابان مانند محل تردد دوچرخه، ایستگاه بی آر تی، خط کشی خیابان، عبور و مرو عابر پیاده، نظام دوربین و مابقی موارد به شکل اصولی و با نظارت مکانیزه کامل تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش فرهنگ ترافیکی، قانون پذیری، کاهش آلودگی هوا، کاهش زمان تردد و صرفه جویی در زمان از اهداف مهم این طرح است، گفت: این طرح در سه ماهه چهارم سال ۹۷ آغاز می شود و اولویت اول با خیابان شمس آبادی است.

اجرای طرح جدید سفا در اصفهان

معصوم بیگی با اشاره به اجرای طرح جدیدی با نام «سفا» یا سامانه مدیریت فناوری بیان داشت: در این طرح اطلاعات خودروهای دارای معاینه فنی و فاقد آن به دوربین‌های ترافیکی داده شده و این جریمه تکرار می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های مختلف نیروی انتظامی در زمینه ترافیکی شاهد کاهش ۳.۷ درصدی تلفات رانندگی درون شهری نسبت به مدت مشابه بودیم اما همچنان درصد تصادفات و جان باختگان ناشی از موتورسیکلت اصفهان نسبت به کشور بسیار زیاد است.

تصادفات ناشی از موتورسیکلت در اصفهان ۸۰ درصد است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو تا سه درصد تلفات ناشی از تصادف با موتورسیکلت با توجه به فرهنگ‌سازی رسانه ها بیان داشت: تصادفات ناشی از موتورسیکلت در کشور کمتر از ۵۰ درصد و در اصفهان ۸۰ درصد است و در همین راستا جان باختگان ناشی از موتورسیکلت کشور کمتر از ۳۵ درصد و در اصفهان بالای ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک ابر آسیب از اولویت‌های استان است، تاکید کرد: از نظر کشفیات مواد مخدر توفیقات خوبی داشتیم و در شش ماه نخست سال جاری ۱۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که این کشفیات در سال گذشته ۱۳ تن بوده است.

معصوم بیگی با اشاره به اینکه در این راستا شاهد ۴۷ درصد افزایش کشف هستیم، تاکید کرد: از ۱۹ تن مواد مخدر کشف شده ۷۶ درصد از نوع تریاک بوده است و ۱۲ هزار نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده، نگهدارنده و معتاد متهاجر دستگیر و ۸۱ باند متلاشی شدند.

۲.۶ درصد دستگیر شدگان در زمینه مواد مخدر زن هستند

وی با بیان اینکه از میان دستگیر شدگان ۲.۶ درصد زن هستند، تصریح کرد: به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم که خطر اعتیاد در کمین همه خانواده‌ها است و باید با دقت کامل مراقب فرزندان خود باشند.

معصوم بیگی با تاکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی اقدامات خوب و شایسته‌ای انجام شده است، اظهار داشت: در این بخش مردم بسیار آسیب پذیر هستند که بخشی به عدم آگاهی و شناخت از این فضا برمی‌گردد و از سویی تبحر تبهکاران و متخلفان در فضای مجازی و مهاجرت جرم از فضای واقعی به مجازی از دلایل مهم دیگر تلقی می‌شود.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های شخصی مردم

فرمانده انتظامی استان اصفهان به پنج جرم اول فضای مجازی پرداخت و با اشاره به اینکه برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌ها به دلیل عدم شناخت و تحقیق کافی توسط مردم ۳۰۰ درصد افزایش داشته است، ابراز داشت: کلاهبرداری رایانه‌ای، مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، انتظار فیلم خصوصی و خانوادگی از جرائم رتبه دوم تا پنجم فضای مجازی است.

معصوم بیگی تاکید کرد: بر این اعتقادیم که اگر مردم متوجه جدی بودن آسیب فضای مجازی باشند، این آسیب به فوریت قابل کنترل است و بر این اساس باید سواد مردم افزایش یافته و به توصیه های پلیس نیز توجه کنند.

کلاهبرداری تحت کمک به نیازمندان از مهم‌ترین جرائم فضای مجازی است

وی با بیان اینکه کلاهبرداری تحت کمک به نیازمندان از مهم‌ترین جرائم فضای مجازی است، بیان داشت: کلاهبرداری دوباره از مال باختگان سکه ثامن تحت عنوان اینکه با پرداخت مبلغی پول اموال وی را بازگرداندند و سرقت از افراد سالمند در جوار خودپردازها تحت عنوان کمک از دیگر مصادیق این امر است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =