معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با انتقاد از شیوه کمک‌های نادرست مردم به کودکان کار و خیابان گفت: مردم دوست دارند به این کودکان کمک کنند؛ اما راه درست این کمک کردن را نمی‌دانند و بهتر است کمک‌های خود را به مؤسسات معتبر تحت پوشش بهزیستی که از این کودکان حمایت می‌کنند بدهند تا دست باندهای مافیایی و زنان خلافکار در به کارگیری کودکان کوتاه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان، مجتبی ناجی  با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار کودک سه تا شش سال در استان افزود: تنها ۳۶ هزار نفر از این کودکان از مهد کودک‌های بهزیستی استفاده می‌کنند و این آمار تنها ۱۵ درصد جامعه هدف است و حداقل باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

ناجی افزود:  تحقیقات نشان داده است کودکانی که سابقه مهد کودک داشته‌اند پیشرفت تحصیلی بیشتری هم در مدارس دارند و رشد شناختی و ذهنی آنان بیشتر از دیگر کودکان است اما در این تحقیق تفاوتی میان رشد حرکتی این دو دسته از کودکان مشاهده نشد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص آمار مهدهای کودک استان اظهار کرد: ۶۰۰ مهد کودک شهری، ۱۵۰ مهد روستایی و ۵۰ آدینه مهد در استان فعال است که دو هزار و ۲۰۰ کودک در سال گذشته از آدینه مهدها استفاده کردند.

ناجی در خصوص قانون جدید اعطای مجوز تأسیس به مهد کودک‌ها گفت: در سال‌های گذشته مجوز تأسیس مهد کودک تنها به خانم‌ها واگذار می‌شد؛ اما امروز این مجوز به آقایان هم داده می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص طرح یک وعده غذای گرم گفت: سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ کودک در روستامهدها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار گرفتند که اعتباری معادل دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این امر اختصاص یافت؛ اما امسال حدود پنج هزار و ۸۰۰ کودک از این طرح در روستامهدها بهره‌مند می‌شوند

وی با انتقاد از شیوه کمک‌های نادرست مردم به کودکان کار و خیابان افزود: مردم دوست دارند به این کودکان کمک کنند؛ اما راه درست این کمک کردن را نمی‌دانند و بهتر است کمک‌های خود را به مؤسسات معتبر تحت پوشش بهزیستی که از این کودکان حمایت می‌کنند بدهند تا دست باندهای مافیایی و زنان خلافکار در به کارگیری کودکان کوتاه شود.

کودکان کار

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =