مدیر کل بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان از اجرای طرح بوم گردی در روستاهای اصفهان خبر داد و گفت: تلاش داریم طرح هادی روستاها را به نحوی اجرا کنیم که بافت سنتی آنها به خوبی حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان، غلامحسین خانی اظهار داشت: طرح هادی سال های متمادی است که در روستاهای اصفهان تهیه و به اجرا در آمده و الزام تهیه و اجرای این طرح را در روستاهای بالای ۲۵ خانوار داریم.

وی بیان داشت: آنچه اکنون در اجرای طرح هادی مورد توجه است، احیای بافت سنتی و مرکز محله و روستاها و حفظ کالبد روستایی و تقویت بوم گردی است و دراین جهت تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی امضا کردیم.

مدیر کل بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان تصریح کرد: امسال ۵۰ درصد از بودجه استانی که به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و در راستای بهسازی هزینه می شود، کاهش یافته و همین امر نیاز به مشارکت شورای اسلامی و دهیاران را بیش از پیش مطرح می کند.

وی ادامه داد: دبیرخانه انجمن خیران مسکن ساز در بنیاد مسکن می باشد و امروز شاهد شکل گیری این انجمن در تعدادی از شهرستان ها از جمله خوانسار،‌ کاشان، تیران و کرون ، مبارکه و غیره هستیم که در این روستاها پیشرفت کار مسکن سازی در سطح شهرستانها بهتر شده است.

گرانی و تورم مشکل ما در ساخت مسکن روستایی 

خانی گفت: عمده مشکل ما در ساخت مسکن روستایی گرانی و تورمی بود که امیدواریم با ثبات ارزی و کاهش قیمت مصالح ساختمانی بتوانیم باز هم با سرعت قبل شروع به ساخت و ساز مسکن در روستاها کنیم.

وی با اشاره به اینکه منظور ساخت و ساز مسکن در سر پل ذهاب دولت اعتباراتی را به بانک واریز و از طریق بانک وام اختصاص می یابد و امکان اینکه کسی بتواند به نام ساخت و ساز مسکن در سر پل ذهاب پول برداشت کند، نیست، گفت: این شایعه ای بود که برای ما ایجاد کردند در صورتی که تمام اسناد و مدارک دریافت وجوه و هزینه ها وجود دارد،‌ در مواقعی که اعتبارات دیرتر به دست ما رسیده است از بودجه بنیاد استفاده و سپس از آن اعتبار جایگزین کردیم تا کار ساخت و ساز عقب نماند.

مدیر کل بنیاد مسکن روستایی استان اصفهان که هدف از اجرای طرح هادی در روستاها به منظور نگهداشت جمعیت و مهاجرت معکوس از شهر به روستا عنوان کرد،‌ گفت: در همین راستا طرح توسعه روستایی و اشتغالزایی ۱۲۱ روستا تا به حال انجام شده و این مطالعات در حال تدوین است که بدین وسیله شاهد ارایه راهکار برای مهاجرت معکوس می باشیم.

وی به اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۶۳ هزار و ۷۳۸ فقره تسهیلات جهت مقاوم سازی ساختمان‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در اصفهان

خانی به آغاز آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در اصفهان خبر داد و گفت: این طرح از شنبه هفته آینده به مدت یکماه اجرایی می شود.

بنیاد مسکن روستایی

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =