۷۰ درصد سد کرج پُر است/ کاهش ۹ درصدی ذخایر مخزنی سد طالقان

مهر نوشت: مدیر دفتر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت : ظرفیت مخازنی این دو سد تا تاریخ بیست و چهارم مهر ماه جاری با ۹ درصد کاهش همراه بوده است .

سعید نقدی  به آخرین وضعیت ظرفیت مخازن سدهای کرج و طالقان پس از بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ظرفیت مخازنی این دو سد تا تاریخ بیست و چهارم مهرماه جاری با ۹ درصد کاهش همراه بوده است.

وی میزان ظرفیت حال حاضر سد طالقان را حدود ۶۶ درصد یعنی برابر با ۲۶۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۹ درصد کاهش مواجه است.

به گفته مدیر دفتر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز ظرفیت مخزن سد کرج ۷۰ درصد یعنی برابر با ۱۲۸ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۹ درصدی ذخایر مخزن مواجه است.

نقدی در بخش دیگری میزان بارش‌ها در استان از ابتدای سال آبی تاکنون را ۲۶.۲ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به دوره‌های آماری مشابه سال پیش و همچنین نسبت به دوره‌های آماری درازمدت وضعیت مناسبی را نشان می‌دهد.

سهم ۳۰ درصدی استان البرز از دو سد کرج و طالقان
وی میزان متوسط درازمدت بارش‌ها در استان را ۱۱.۷ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته میزان بارش‌ها ۲۰ میلی‌متر بوده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز ابراز امیدواری کرد که میزان بارش‌ها طی ماه‌های این ده افزایش یابد تا سال آبی پربارشی برای استان البرز رقم بخورد.

سهم استان البرز از دو سد کرج و طالقان حدود ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد دیگر سهم پایتخت است که مورداستفاده قرار می‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =