دولت مصوبه انتقال زندان‌های کرج به خارج شهر را عملیاتی کند

احمد فاضلیان گفت: دولت مصوبه انتقال زندان‌های کرج به خارج از شهر را که مربوط به بیش از یک دهه پیش است را عملیاتی کند و اظهار کرد :البرز پس از استان تهران، متراکم‌ترین نقطه کشور است و رشد جمعیت آن دو برابر میانگین کشوری است.

به گزارش خبرآنلاین احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی استان البرز اظهار کرد: البرز پس از استان تهران، متراکم‌ترین نقطه کشور است و رشد جمعیت آن دو برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: مهاجرت بی‌رویه، پاشنه آشیل استان البرز است که معضلات متعددی را ایجاد کرده است تا جایی که هر ساله حدود ۵۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به وجود ۲۷ سکونتگاه غیررسمی در سطح استان بیان کرد: ۳۰ درصد جمعیت استان در این سکونتگاه‌ها اقامت دارند که بر اساس آمار در پایان سال ۹۶، حدود ۲۶ درصد سرقت‌ها، ۳۷ درصد دستگیری‌ها، ۴۴ درصد قتل‌ها و ۲۲ درصد نزاع‌ها در این مناطق حاشیه‌نشین استان رخ داده است.

وی با اعلام اقامت ۱۸۰ هزار نفر از اتباع کشورهای بیگانه در استان البرز متذکر شد: همه مشکلات جمعیتی و نبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان، منجر به ایجاد نارسایی‌های متعدد در انجام رسالت دستگاه‌های قضایی، انتظامی و اجرایی شده است.

فاضلیان با تبیین سیاست دستگاه قضایی در زمینه اولویت دهی به اقدامات پیشگیرانه، توضیح داد: نتایج اجرای طرح های متعدد پیشگیرانه در استان منجر به این شد که در سال ۹۶ تنها استانی در کشور باشیم که میزان ورودی ۱۰ اتهام اول در آن با کاهش روبه‌رو بوده است؛ همچنین دومین استان کشور در زمینه کاهش ورودی پرونده ها در ۲۰ اتهام اول بودیم.

وی افزود: سرقت به عنوان مهمترین و اولین اتهام استان بیشترین کاهش را پس از استان سمنان داشته است و در موضوع طلاق نیز با اجرای برنامه های مشاوره پیش از طلاق و اجباری شدن آموزش‌های پیش از ازدواج، پرونده های ورودی به سیستم قضایی کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

این مسئول با اشاره به وجود بیش از ۷۵۰۰ زندانی در ندامتگاه های استان البرز تصریح کرد: این تعداد چندین برابر ظرفیت اسمی این ندامتگاه‌ها است و با توجه به کمبود نیرو و امکانات در زندان‌های استان شاهد ایجاد مشکلات عدیده هستیم.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با انتقاد از استقرار چهار زندان بزرگ کشور در استان گفت: از این تعداد دو زندان مربوط به استان تهران است ولی هر چهار زندان به دلیل قرارگیری در محدوده شهر کرج، مشکلات متعدد اجتماعی ایجاد کرده‌اند که امیدواریم با اجرای مصوبه هیئت دولت که بیش از یک دهه از آن می‌گذرد انتقال این ندامتگاه‌ها به خارج از شهر کرج عملیاتی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =