غرس بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان بیجار

رئیس اداه منابع طبیعی وآبخیز داری بیجار از غرس بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در شهر ستان بیجار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، قدیر آریان در نشست خبری که در محل اداره منابع طبیعی وآبخیز داری برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: ۱۵ الی ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است و مراسمی در این روزها برگزار خواهد شد.

وی شعار امسال منابع طبیعی را "با مردم وبرای مردم " اعلام کرد و گفت: این شعار نماد مردمی بودن و حفاظت از منابع طبیعی توسط مردم را به نمایش می گذارد.

رئیس منابع طبیعی بیجار اظهار داشت: افرادی که جزو تخریب کنندگان محیط زیست بوده شناسایی شده وطبق قرار صادره افراد به مدت ۴سال هر ساله ۴۰ اصله نهال باید غرس کنند.

آریان خواستار همت همگانی مردم واصحاب رسانه برای حفاظت از محیط زیست شد وعنوان کرد: مراتع ومنابع ما سرمایه ارزشمند این دیار است وباید قدر این سرمایه ها را دانست و با مشارکت عمومی از تخریب مراتع ومنابع طبیعی جلوگیری کنیم.

وی افزود: نقش اصحاب رسانه در جلب مشارکت عمومی نقشی بی بدیل وبسیار مهم است.

این مقام مسوول با بیان اینکه مهم ترین کار منابع طبیعی تفکیک اراضی ملی و کشاورزی است وعنوان کرد: منابع طبیعی در ۱۲ روستا کار تفکیک اراضی ملی از کشاورزی را انجام داده است که بااستقبال روستاییان عزیزمواجه شده است.

وی اظهار داشت: کمترین آتش سوزی در مراتع استان کردستان در شهرستان بیجاررخ داده وطی سال جاری یک مورد آتش سوزی در زمینی حدود ده هکتار رخ داد که با همکای آتش نشانی سریعا مهار گشت.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار گفت: در سال جاری ۲۵۰ مورد تخریب وتصرف به ثبت رسیده است که از این آمار ۱۶۵ پرونده مورد بررسی وبه قوه قضاییه ارجاع داده شد.

وی در پایان از غرس بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان بیجار خبر دادوگفت: همزمان با هفته منابع طبیعی بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در انواع زبان گنجشگ، سنجد، صنوبر، سرو نقره ایی وارغوان در بیجار گروس غرس خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =