۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

تسنیم نوشت:دویست و هفتادمین جلسه شورای عالی کار امروز بدون حضور کارفرمایان برگزار می شود . طبق اظهارات عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی قرار است کارفرمایان در اعتراض به بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه۹۷ در جلسه امروز شورای عالی کار حاضر نشوند.

 دویست و هفتادمین جلسه شورای عالی کار امروز ساعت 5عصر در سالن اجتماعات وزارت کار با حضور نمایندگان دولت و کارگران برگزار می شود.

علی اصغر آهنی‌ها ، عضو هیأت مدیره کانون عالی کارفرمایی درباره تصویب بند ز تبصره 7 بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تأمین واریز «حق بیمه درمان کارگران» در حساب خزانه به ضرر جامعه کارگری و کارفرمایی است. اهمیت این موضوع از جلسات حقوق و دستمزد مهمتر است به همین دلیل جلسه شورای عالی کار در 29بهمن را ترک کردیم و امروز نیز طبق مصوبه هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایی در جلسه شورای عالی کار شرکت نخواهیم کرد.

وی درباره علت عدم حضورشان در جلسه شورای عالی کار گفت:عدم حضورمان درجلسه شورای عالی کار اعتراض به بی توجهی دولت در سه جانبه گرایی است. دولت صدای شرکای اجتماعی درباره اعتراض به بند ز تبصره 7 بودجه سال 97 را نشنید و سه جانبه گرایی رعایت نشد.

 در حالی 29 بهمن ماه شورای عالی کار با دستور کار «بررسی دستمزد 97» برگزار شد که تمام اعضای کارگری و کارفرمایی این شورا در اعتراض به مصوبه مجلس در خصوص واریز سهم درمان تأمین اجتماعی به حساب خزانه جلسه را ترک کردند و بعد از آن جلسه نیز اعلام کردند که تا زمانی که بند (ز) تبصره (7) بودجه سال97 اصلاح نشود حاضر به شرکت در جلسه شورای عالی کار نیستند.

بر اساس این گزارش، عوامل موثر در حداقل دستمزد سال آینده کارگران از جمله تورم و هزینه سبد معیشت از نیمه مهر ماه در جلسات کمیته دستمزد به عنوان یکی از کمیته های ذیل شورای عالی کارمورد بررسی قرار گرفت.اما مصوبات و توافقات شرکای اجتماعی (نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت) در کمیته دستمزد، برای اجرایی شدن باید به تصویب اعضای شورای عالی کار برسد.

حداقل دستمزد سال 97 کارکنان مشمول قانون کار، طبق سنوات هر ساله در روزهای پایانی اسفند در شورای عالی کار به ریاست علی ربیعی وزیر کار و با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می شود.حداقل دستمزد سال 96 با افزایش 14.5درصدی از 812 هزار و 166 تومان در سال 95به 929 هزار و 931 تومان در سال 96افزایش یافت.همچنین حداقل دستمزد افرادی که پایه حقوق آنها در سال 95 بیش از 812 هزار و 166 مصوب بود، برای سال 96 به میزان 12درصد افزایش یافت.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =