آیا با خوردن آب‌لیمو می‌توان رفلاکس معده را درمان کرد؟

لیمو یک ماده اسیدی دارد، هرچند برخی از مردم معتقدند آب‌لیمو می‌تواند به کاهش رفلاکس اسید معده کمک کند. اما واقعاً چنین است؟

 

به گزارش خبرآنلاین، واقعیت این است که تاکنون تحقیق علمی و مستندی برای اینکه نشان داده شود آب‌لیمو می‌تواند در درمان رفلاکس اسید معده کمک‌کننده باشد، انجام‌نشده است. {لینک}

رفلاکس باعث التهاب و تحریک مری می‌شود که اغلب باعث احساس سوزش سردل می‌شود و ممکن است با خلط یا حالت تهوع هم همراه شود.

مطالعه‌ای تاریخی در برزیل در سال 2012 {لینک} نشان داد در شرق و غرب برای کمک به هضم غذا و مسائل مربوط به دستگاه گوارش ازجمله رفلاکس معده از آب‌لیمو استفاده‌شده است اما تحقیق علمی درباره چرایی آن توسط محققان انجام‌نشده است.

برخی معتقدند آب‌لیمو خود منبع اسید است بنابراین ممکن است در برخی افراد اوضاع را بدتر هم کند و ممکن است به همین دلیل باشد که خیلی روی این قضیه مانور درمانی داده نشده است.

بیش از 20 تا 30 درصد از مردم در غرب با رفلاکس اسید معده مواجه بوده و ماهانه 60 میلیون آمریکایی درگیر این موضوع هستند.

اما به‌هرحال آب‌لیمو روی برخی اثر می‌کند و روی برخی جواب عکس می‌دهد که در چنین مواردی نباید از آن به‌عنوان راه درمان رفلاکس استفاده شود.

کسانی که با این روش جواب گرفته‌اند معمولاً 20 تا 30 دقیقه قبل از غذا آب‌لیمو را مصرف می‌کنند.خوردن به‌اندازه خیلی کم در ابتدا، برای دیدن واکنش بدن و سپس خوردن 1 قاشق آب‌لیموی حل‌شده در یک لیوان آب معمولاً توسط کسانی که جواب گرفته‌اند، توصیه‌شده است، ضمن اینکه لیمو آنتی‌اکسیدان داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مانع از بروز برخی بیماری‌ها مانند سرماخوردگی می‌شود.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    13 1
    چند راهکار ساده برای کم کردن رفلاکس معده: 1. زیاد جویدن غذا بطوریکه در دهان شیره شود و سپس قورت دادن؛ البته کار سختیه 2. نخوابیدن بعد از غذا 3. پیاده روی بعد از غذا 4. نخوردن مایعات قبل، حین و بعد ار غذا 5. نخوردن غذاهای ناسازگار با هم 6. بیخیالی و استرس کم 7. داشتن قلب سالم 8. خالی بودن روده ها 9. ترک عادتی بنام "خوردن بدلیل بیکاری" 10. حذف قرص و دارو 11. وعده غذا بیشتر حجم کمتر
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    4 8
    فقط نعنا... اصلا برای رفلاکس معجزه می کنه
  • بی نام US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 4
    برای من که لیمو اثر کرده
  • ناشناس A1 ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    1 0
    این کتاب را بخوانید تمام ناراحتی های گوارشی من و آشنایان و دوستانم از رفلاکس گرفته تا نفخ بسادگی درمان شدند نویسنده اش ظاهرا تحصیل کرده انگلیس هست کتاب فیتوترابی بیماری های گوارشی