سخنگوی شورای اسلامی اردبیل گفت: برنامه‌ها و راهکارهای بهبود و اصلاح مشکلات مناطق محروم شهری که شامل دو مرحله ارتقای وضعیت سکونت‌گاههای غیر متعارف و توانمند سازی حاشیه نشنیان است در شهرستان اردبیل در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ زهرا قدیمی اظهار کرد: برنامه‌ها و راهکارهای بهبود و اصلاح مشکلات مناطق محروم شهری که شامل دو مرحله ارتقای وضعیت سکونت‌گاههای غیر متعارف و توانمند سازی حاشیه نشنیان است در شهرستان اردبیل در حال تدوین است.

وی در خصوص ارتقای وضعیت سکونت‌گاه‌های غیر متعارف گفت: این موضوع شامل بهبود شرایط زندگی از طریق ارائه خدمات اساسی مثل آب، برق، گاز، سیستم دفع فاضلاب، اصلاح معابر، ایجاد مدارس و آموزش و پرورش مناسب است که در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی اردبیل ادامه داد: توانمندسازی حاشیه‌نشینان برخلاف تصور نقش مهمی در اقتصاد شهری دارد، در واقع آنان با کمک ناچیز قادرند مسکن، خوراک و پوشاک خود را فراهم کرده ودر عین حال نوعی نیروی کار ذخیره برای فعالیت‌های در حال گسترش بخش رسمی درون شهرها را مهیا سازند و با ارتقای سطح آموزش، ایجاد مهارت لازم و امکان دسترسی به بازار کار و فعالیت‌هایی از این قبیل زمینه اشتغال، افزایش درآمد و بهبود سطح زندگی را برای حاشیه‌نشینان و فقرای شهری فراهم آورند.


طرح‌های توانمندسازی حاشیه‌نشینان اردبیل قوت می‌گیرد

قدیمی گفت: براساس دیدگاه فرهنگی مدیریت شهری، به توانمندسازی حاشیه‌نشینان نگاه ویژه‌ای شده و شرایط برای تحقق هرچه بهتر این مهم فراهم گردیده است.

وی گفت: مدیریت شهری اردبیل در کنار فعالیت‌های عمرانی خویش توجه ویژه‌ای به زنده نگهداشتن آداب و سنن مربوط به فرهنگ و فولکولور تاریخ کهن اردبیل داشته و با نگاه توسعه‌ای نسبت به مقوله فرهنگ اقدامات در خور تحسینی انجام داده که جای تقدیر دارد .

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل با تاکید بر استقبال از طرح‌ها و ایده‌هایی که در راستای توسعه اردبیل هستند، گفت: با توجه به نابسامانی‌های عدیده‌ای که شهر اردبیل با آن مواجه است شورای شهر متناسب با معضلات موجود برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را طراحی کرده و به تناسب زمان اجرایی خواهد کرد.

توجه جدی شورای شهر به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی

قدیمی یادآور شد: شورای شهر اگر چه دارای اختیارات محدودی است اما به ناچار باید به تمام مولفه‌های شهر از جمله آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و خدماتی توجه داشته و طرح و برنامه اجرایی برای تحقق آن‌ها داشته باشد و مطالبات و مشکلات مردم را تا حصول نتیجه پیگیری نماید.

عضو منتخب شورای شهر اردبیل افزود: اما آنچه که رسیدن به این مهم را امکان‌پذیر می سازد داشتن دانایی و تخصص، همدلی، هماهنگی و سعه صدر و تعهد کلیه اعضای شورای شهر به مردم فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی است.

وی شفاف‌سازی و قانون‌مداری را اساس پیشرفت و توسعه شهری دانست و ادامه داد: دغدغه مدیران شهری نیاد جهت‌گیری‌های سیاسی باشد و اگر این موضوع به معنای واقعی کلمه پیاده شود، بسیاری از برنامه‌ها به صورت مناسب و هدفمندی پیش خواهد رفت.

این عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: فعالیت‌های ارزشمند و ماندگاری در شورای شهر چهارم انجام شده اما در کنار آن چالش‌های جدیدی هم ایجاد گردیده که باید آن‌ها را در اولویت قرار دهیم و روی مسائل مطرح شده به صورت ویژه‌ای کار شود.

اعضای شورای شهر به وظایف نظارتی خود واقف شوند

قدیمی بیان کرد: شوراها در تحقق خواسته‌ها و رفع مشکلات مردم باید به وظایف نظارتی و عملیاتی خود واقف باشند و به منظور اثرگذاری بیشتر در عملکرد شورای شهر باید اعضا فارغ از مباحث سیاسی و حاشیه‌ای به امور عمران و آبادی شهرها بپردازند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اعضای شورای پنجم به یک تفاهم مشترک در تفکرات سیاسی دست یافته که باعث تعامل سازنده اعضاء با همدیگر گردیده و امیدواریم در فضای بدون تنش و هیاهو روند توسعه شهری رشد شتابانی به خود ببیند.


شفاف‌سازی برنامه‌های شورا در اولویت قرار گیرد

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: به‌طور قطع شفاف‌سازی باید مهم‌ترین اولویت برنامه‌های شورای پنجم باشد و از ابتدای شکل گیری شورای پنجم نیز تاکید داشتیم که به منظور تسریع در روند خدمات‌رسانی و رضایتمندی مردم باید دارای ساختاری منسجم و منطبق بر مدیریت شفاف باشیم و این موضوع در بخش بررسی و تصویب و نظارت بر مصوبات و پروژه‌های شهری و هم در پاسخگویی به مطالبات و نیازهای شهروندان سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی بیان کرد: مشارکت مردم و همکاری همشهریان به تحقق هر چه سریع‌تر پروژه‌های عمرانی کمک خواهد کرد و تا پیش از پایان فصل کاری و شروع فصول سرد سال اهتمام جدی مجموعه شهرداری اردبیل توجه به طرح‌ها و ایده‌های زیباسازی شهری و عمران و آبادانی آن خواهد بود.

قدیمی در پایان یادآور شد: اصلاح فرایندها و جلوگیری از موازی‌کاری دیگر موضوع مهمی است که اعضای شورا باید توجه کنند چرا که به طور قطع با اصلاح فرآیندها و ممانعت از موازی کاری و هدررفت هزینه‌ها می‌توانیم هر چه بیشتر به تحقق مدیریت یکپارچه شهری نزدیک‌تر میشویم و در همه حوزه‌های شهردهک‌های بالاتری از جامعه از خدمات ارزنده‌ای برخوردار شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =