ایسنا به نقل از نیویورک تایمز نوشت: جان بولتون - مشاور امنیت ملی آمریکا - در توهینی بی سابقه گفت اروپا ضعیف‌تر از آن است که بتواند کانال مالی با ایران ایجاد کند و آن‌ها بیش از آن که عمل کنند حرف می‌زنند.

 دولت ترامپ در نشست ضدایرانی نیویورک بار دیگر به متحدان اروپایی خود هشدار داد که شرکت‌ها و کشورهایی که به رابطه اقتصادی خود با ایران ادامه دهند را به سختی تنبیه خواهد کرد. جان بولتون که از سخنرانان این همایش بود گفت: اجازه نمی‌دهیم تحریم‌هایمان توسط اروپا یا هر کس دیگری دور زده شود.

جان بولتن

بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس و فرانسه بر تمایل خود به حفظ روابط اقتصادی با ایران تاکید کرده‌اند. اتحادیه اروپا نیز قانونی تصویب کرده که به موجب آن شرکت‌های اروپایی از تبعیت از قوانین آمریکا منع شده‌اند. بولتون در بخش دیگری از سخنان خود گفت که آمریکا در اعمال تحریم‌هایش هیچ ملاحظه‌ای نخواهد داشت و اروپا در ایجاد کانال مالی با ایران ناکام خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که از شنیدن خبر تعهد اتحادیه اروپا به ایجاد کانال بانکی و مالی برای حفظ روابط با ایران، عمیقا ناامید و آزرده شده است.

اتحادیه اروپا بارها و بارها بر پایبندی خود به برجام تاکید کرده و آن را برای امنیت اروپا حیاتی دانسته است. تنها راه ممکن برای اروپایی‌ها این است که به ایران امکان بهره‌گیری از مزایای اقتصادی برجام داده شود تا این کشور را به تداوم انجام تعهداتش تشویق کند، مساله ای که جز با دور زدن تحریم‌های آمریکا ممکن نخواهد بود.

 

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =