توزیع با تخفیف سیب و پرتقال شب عید در ۴۶۰ مرکز توزیع استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷۶۰ تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب با ۵ الی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار برای بازار شب عید ذخیره شده و طی هفته جاری در ۴۶۰ مرکز توزیع عرضه می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، شهریار حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت توزیع میوه در شب عید گفت: ۱۷۶۰ تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب با ۵ الی ۱۵ درصد زیر قیمت بازار برای بازار شب عید ذخیره شده و طی هفته جاری در ۴۶۰ مرکز توزیع در سراسر استان عرضه خواهدشد.

وی با بیان اینکه هر سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب در استان تولید می شود اظهارداشت: سیب یک محصول استراتژیک است و به همت مسئولین استانی و کمک مسوولان کشوری در لیست خرید تضمینی ۲۷ گانه قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد سیب تولیدی استان درجه ۳ و زیر درختی محسوب می‌شود و در اختیار کارخانه‌های تولید آبمیوه و کنسانتره قرار می گیرد.

حیدری گفت: هم‌اکنون ۴۰ هزار باغدار در استان از طریق تولید سیب، امرار معاش می کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: برای خرید تضمینی سیب براساس قرارگیری این میوه در ۴ درجه کیفی خریداری می‌شود که براین اساس سیب صنعتی ، سیب درجه ۲، سیب درجه ۱ و خرید سیب ممتاز و با قیمت  ۲۹۸ ، ۵۶۰، ۷۳۰ و ۱۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده‌اند است که هر چهار ردیف خرید در استان به صورت خرید تضمینی انجام می شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی سیب امسال ۳۰ میلیارد تومان به نفع باغداران استان عمل کرده است افزود: ۲۰هزار تن سیب صنعتی دولتی برای تولید کنسانتره در اختیار کارخانه ها گذاشته ایم و با گذشت ۶ تا ۷ ماه هنوز تسویه حساب با کارخانه ها نداشتیم تا نقدینگی کارخانه ها را تامین کنیم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه ۱۰ هزارتن از سیب باغات آذربایجان غربی میوه موردنیاز شب عید ۱۵ استان کشور را تامین می کند گفت: در آستانه فصل بهار و رسیدن عید نوروز بازار ارومیه رونق گرفته و خرید سیب نخستین انتخاب مشتری هاست.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار تن از سیب ذخیره شده به سایر استانها ارسال شده است عنوان کرد: امسال در آذربایجان غربی یک میلیون و ۲۰۰هزارتن سیب تولید شده که ۸۰۰ هزارتن آن ذخیره شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =