ایرنا نوشت: در پی شایعاتی مبنی بر احتمال استعفای مشاور امنیت ملی آمریکا، سخنگوی کاخ سفید گفت که در حال حاضر هیچ تغییری در اعضای دولت ترامپ ایجاد نخواهد شد.

به گزارش شبکه خبری سی بی اس، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید با رد احتمال استعفای «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت: او بر مسائلی مثل روسیه، کره شمالی و ایران متمرکز است نه اخبار رسانه ها.

پیشتر این شبکه خبری به نقل از برخی منابع آگاه از احتمال استعفای مک مستر مشاور امنیت ملی و جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید گفته بود.

به رغم شایعات مبنی بر احتمال استعفای تعدادی از اعضای دولت ترامپ، سندرز تاکید کرد که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر در اعضای دولت آمریکا وجود ندارد.

این هفته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی ناگهانی اخراج «رکس تیلرسون» وزیر خارجه خود را از طریق پیامی توئیتری اعلام و «مایک پمپئو» رئیس کارکنان کاخ سفید را به عنوان وزیر خارجه جدید معرفی کرد.

ترامپ اختلاف نظر با تیلرسون بر سر توافق هسته ای ایران را یکی از دلایل اخراج وی عنوان کرد. مک مستر به همراه تیلرسون و «جیم متیس» وزیر دفاع ترامپ 3 تن از مشاوران ارشد اویند که حامی ماندن آمریکا در برجام هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =