۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

پرفروش‌ترین فیلم ایرانی در فرانسه، «جدائی نادر از سیمین» اثر اصغر فرهادی است که یک میلیون و صد هزار تماشاگر داشت اما به نظر می‌رسد بعد از موفقیت‌های سال‌های قبل و آمار فروش قابل توجه فیلم‌های ایرانی در فرانسه، مدتی است سینمای ایران از نظر جلب تماشاگر در این کشور افت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از ابتدای سال ۲۰۱۸ در فرانسه چندین فیلم ایرانی روی پرده سینما رفته‌اند که بیشتر آن‌ها در پاریس و برخی همزمان در سینماهای شهرستان‌ها هم به نمایش درآمده‌اند.

بر اساس گزارش سینماسینما، فیلم‌های «امروز» ساخته رضا میرکریمی در هفته اول در سه سینما ۸۶۸ تماشاگر داشت و «وارونگی» از بهنام بهزادی در چهار هفته میزبان ۲۱٫۶۷۴ بیننده بود. همچنین «رویاهای دم صبح» از مهرداد اسکوئی، «تهران تابو» از علی سوزنده، «دونده» از امیر نادری، «لیلا» از داریوش مهرجوئی و «لرد» از محمد رسول‌اف دیگر فیلم‌هایی بودند که در فرانسه روی پرده رفتند. در این میان کم‌فروش‌ترین فیلم «دونده» با کمتر از ۱۰۰۰ تماشاگر و پرفروش‌ترین فیلم «لرد» با ۸۸ هزار تماشاگر بود.

در سال جدید میلادی از اول ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۹۶) تا پیش از ماه مه (اردیبهشت ۹۷) فیلم‌های جدیدی از سینمای ایران در فرانسه به نمایش عمومی درآمده و خواهد آمد. 

فیلم‌ «بدون تاریخ، بدون امضا» از وحید جلیلوند از ۲۱ فوریه (دوم اسفند ۹۶) در هفت سالن در پاریس در هفته اول ۳٫۵۲۹ تماشاگر داشت و در هفته دوم شاهد افتی پنجاه درصدی بود. 

«مو» ساخته محمود غفاری از هفتم مارس (شانزدهم اسفند ۹۶) در یک سینما، هر روز دو سانس به نمایش درآمد اما هنوز آماری در مورد تعداد تماشاگران آن منتشر نشده است.

«دختر» از رضا میرکریمی نیز از ۲۱ مارس (اول فروردین سال جدید) همزمان با عید نوروز در یک سینما به نمایش درآمد. این فیلم هر روز در دو سانس و برخی روزها در سه سانس اکران می‌شود.

همچنین قرار است از ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) فیلم «استراحت مطلق» از عبدالرضا کاهانی به نمایش درمی‌آید.

برای یاد آوری باید گفت پرفروش‌ترین فیلم ایرانی در فرانسه، «جدائی نادر از سیمین» اثر اصغر فرهادی است که یک میلیون و صد هزار تماشاگر در فرانسه داشت. رکوردی که دسترسی به آن رویائی به نظر می‌آید.

نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که بعد از موفقیت‌های سال‌های قبل و آمار فروش قابل توجه فیلم‌های ایرانی در فرانسه، مدتی است سینمای ایران از نظر جلب تماشاگر در این کشور افت کرده است. هر چند برای یک جمع‌بندی کلی باید منتظر پایان سال ۲۰۱۸ بود تا بشود دلایل این افت را بررسی کرد و موقعیت تازه سینمای ایران را مورد تفسیر و بررسی قرار داد.

58242

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =