معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: برنامه های مدون و گام شمار در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در کردستان اجرا می‌شود که در سال گذشته 7 جلسه در مرکز استان و 12 جلسه در شهرستان‌های تابعه در راستای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رضا اعظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: برنامه های مدون و گام شمار در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در کردستان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبات جلسات این معاونت الزام آور است، گفت: در سال گذشته 7 جلسه در مرکز استان و 12 جلسه در شهرستان های تابعه در راستای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان افزود: حوزه برنامه ریزی، حوزه پیشگیری قضایی، حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی، حوزه اطلاع رسانی، حوزه پیشگیری مردمی، حوزه پیشگیری امنیتی از جمله حوزه های کاری این معاونت است که در سال گذشته و جاری مجموعه اقدامات قابل توجهی را در راستای کاهش جرم و آسیب های اجتماعی انجام داده است.

اعظمی با بیان اینکه طرح جمع آوری محکومین دستگیر نشده و متواری، طرح توانمندسازی قضات در رابطه با فرآیند داوری و ارتقای اثربخشی مجازات های جایگزین حبس در حوزه پیشگیری قضایی در سال 96 توسط این معاونت اجرا شده است، تصریح کرد: از پیگیری ۱۴عنوان برنامه در حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی در کارگاه اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبین جرائم علیه امنیت اخلاقی و ناهنجاری اخلاقی، پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزی با عنوان نماد، برگزاری کارگاه مهارت پیشگیری رشد مدار در مدارس مجری پروژه نماد، تدوین سند کاهش خشونت، برگزاری کارگاه مهارت اجتماعی پایه ویژه مربیان مهدکودک و پیش دبستانی، کارگاه سبک زندگی ویژه معتادین بهبود یافته، اجرای شیوه نامه مشاوره خانواده، برگزاری کارگاه سبک زندگی برای سربازان با عنوان فرزندان آفتاب، ایجاد مراکز مناسب ملاقات فرزندان طلاق با عنوان مرکز مهر خانواده از جمله اقداماتی است که در سال 96 در این حوزه اجرا شده است.

وی افزود: حضور کارشناسان دادگستری در برنامه های صداوسیما با موضوع پیشگیری از آسیب های اجاماعی، انجام اقدامات و فعالیت های رسانه ای، برپایی غرفه پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از مبلمان و تلویزیون شهری، ارتقای آگاهی عمومی و تبلیغات محیطی با استفاده از اپراتور تلفن همراه و تولید بولتن های خبری در نشریات را می توان اقدامات حوزه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی برشمرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به برنامه های حوزه پیشگیری مردمی، اظهار داشت: توانمندسازی و شبکه سازی سازمان های مردم نهاد در راستای پیشگیری از طلاق، اعتیاد، امنیت اخلاقی و خشنونت، و برگزاری کارگاه با رویکرد پیشگیری در نهادهای مذهبی با تمرکز بر آسیب های اجتماعی اولویتی استان را می توان از اقدامات حوزه پیشگیری مردمی نام برد.

اعظمی بیان کرد: توهین به اشخاص، ضرب و جل عمدی، سرقت تعزیری، ایجاد صدمه بدنی غیرعمد بر اثر تصادفات رانندگی و تهدید را به ترتیب پنج عنوان مجرمانه استان اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان سامانه دیده بان پیشگیری از وقوع جرم با عنوان سجام، خاطر نشان کرد: تا کنون قریب به یک هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که می توانند گزارشات در حوزه آسیب های زیست محیطی و تصرف اراضی ملی را اطلاع دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =