اجرای برنامه ی تدبیر در 492 آموزشگاه دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی 97-96

معاون آموزش ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای برنامه ی تدبیر(بهبود و ارتقاء عملکرد مدیریت مدرسه ) در 492 آموزشگاه دوره ی ابتدایی در سال تحصیلی 97-96 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استان ، فرج الله اعرابی ضمن اعلام این خبراظهار داشت: در برنامه ی تدبیر فرایندهای مهم و اساسی با تأکید بر برنامه‌ریزی، توسعه ی مشارکت، ارزیابی مداوم، اصلاح و بهبود و در نهایت دستیابی به آموزش و یادگیری با کیفیت، مورد توجه قرار می گیرد.

اعرابی گفت: با شکل‌گیری تغییرات اساسی درکارکردهای مدرسه و تبیین ویژگی‌های آن در اسناد بالادستی و تحولی ازجمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سندتحول بنیادین آموزش ‌و‌پرورش، جهت گیری های نظام آموزش ‌و ‌پرورش در تعیین اهداف، پیش‌بینی راهبرد ها و تنظیم برنامه ها دچار تغییر گردیده است.

وی افزود: بر این اساس در سیاست های وزارت آموزش ‌و ‌پرورش، توجه به تربیت دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تأکید قرار گرفته و کلیدی ترین راهبرد ، ارتقاء کیفیت آموزش تعیین شده است. از آنجا که تحقق این راهبرد نیازمند سیاست های مشخص در مولفه ها و اجزاء مختلف نظام آموزشی به ویژه مدیریت و رهبری می باشد، اصلاح ، بهبود و تقویت آن در مدارس ضروری است.

معاون آموزش ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با هدف تقویت و توسعه ی مدیریت مطلوب و استاندارد مدارس ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی وزارت از سال تحصیلی 95-94 حسب وظیفه و مأموریت خود نسبت به تدوین برنامه تدبیر با هدف اصلاح، بهبود و ارتقاء عملکرد مدیریت مدرسه و به تبع آن افزایش کیفیت عملکرد مدرسه به عنوان تجلی گاه تحقق اهداف متعالی نظام آموزش ‌و ‌پرورش اقدام نمود.

اعرابی عنوان نمود: در برنامه ی تدبیر با توجه و باور به توانمندی ها و ظرفیت های مدارس، فرایندهای مهم و اساسی با تأکید بر برنامه‌ریزی، توسعه مشارکت، ارزیابی مداوم، اصلاح و بهبود و در نهایت دستیابی به آموزش و یادگیری با کیفیت، مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 97-96 تعداد 492 مدرسه ی دوره ی ابتدایی استان، مجری برنامه ی تدبیر بودند و خود ارزیابی پایانی این برنامه توسط مدیران تا 20 خرداد در سامانه ی همگام به صورت الکترونیکی و دقیق ثبت گردید.

 

اعرابی تأکید نمود : یکی از ویژگی های بارز این برنامه ارزیابی های مستمر و پیگیرانه ای است که هم به صورت خود ارزیابی و هم توسط ارزیابان بیرونی صورت می پذیرد. ارزیابی بیرونی برنامه ی تدبیر هم توسط ارزیابان از فروردین ماه سال جاری شروع شده است و تا پایان نیمه ی اول تیرماه انجام خواهد شد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =