31 خرداد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت : موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) را 31 خردادماه و موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان شرکت ها (اشخاص حقوقی و املاک اجاره) 31 تیرماه می باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان، کورش بیگدلی در برنامه به سمت توسعه که از رادیو جهانبین شهرکرد پخش می شد با اشاره به نقش مالیات در تثبیت نوسان های اقتصادی، تخصیص بهینه منابع بین بخش های مختلف و کمک به تسریع فرآیند توسعه کشور گفت: باید جایگاه مالیات در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، رفاهی و خدمات عمومی کشور را برای تمامی آحاد جامعه تبیین کرد و این باور و فرهنگ عمومی شکل ‏ گیردکه مالیات صرف امنیت، رفاه اجتماعی، سلامت، امور عمرانی و زیربنایی کشور و جامعه می‏ شود .
بیگدلی گفت: نظام مالیاتی کشور با توجه ویژه به توسعه فرهنگ مالیاتی درصدد است تا با ایجاد شرایط مناسب، اعتماد مودیان مالیاتی را جلب و از این طریق با صرف هزینه‌های کمتر، بخش اعظمی از مالیات‌های خود را بر پایه اعتماد متقابل و مشارکت مودیان مالیاتی وصول نماید .
وی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مالیاتی، اعتماد آفرینی در جامعه و حفظ آرامش اجتماعی و اقتصادی، وظیفه همه ارکان نظام، مردم و رسانه های جمعی است و نبایستی مالیات را صرفا یک موضوع مربوط به دولت و سازمان امور مالیاتی تلقی کرد .
بیگدلی تصریح کرد: تامین هزینه‏های عمومی دولت از مالیات در توسعه رفاه عمومی، عدالت اجتماعی،آموزش، بهداشت، زیرساخت ها ومدیریت شهری وبسیاری از مسائل دیگر تاثیر گذار است .
وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر 67 میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده توسط اداره کل امور مالیاتی استان، در جهت توسعه زیرساخت های شهری و روستایی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان گفت نظام مالیاتی باید بتواند تاثیرات خود بر زندگی اجتماعی را به نماد تبدیل کند واز حالت ذهنی و آماری تبدیل به وضعیت ملموس و مشخص کند.
وی ادامه داد شهروندان باید لذت تاثیرات مالیات بر زندگی خود را بچشند، زمانی که درپارک مالیات روز تعطیل خودرا درکنار خانواده سپری می کنند، در ورزشگاهی که از محل درآمدهای مالیاتی ساخته شده ورزش کنند و یا از اتوبوس های شهری راحت ومدرنی که از مالیات خودشان تهیه شده است استفاده کنند، در این وضعیت پاسخ این پرسش که چرا باید مالیات بپردازیم داده می شود.
بیگدلی، اصلاح قانون مالیات های مستقیم را گامی مهم در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی دانست و افزود: اصلاحیه قانون جدید مالیات‌های مستقیم حاوی مقرراتی است که زمینه مناسبی را برای برقراری عدالت مالیاتی ،شفافیت بیشتر اقتصاد کشور ، کنترل سیستمی و مبتنی بر ریسک فرآهم خواهد آورد.
بیگدلی اظهار داشت: قانونگذار برای تشویق آندسته از فعالان اقتصاد که با رعایت قوانین و مقررات به تحقق درآمدهای مالیاتی کمک می نمایند تسهیلات و امتیازات خاصی را پیش بینی نموده، که مودیان محترم می توانند با انجام به موقع تکالیف خود از آنها بهره مند شوند.
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به برنامه های نظام مالیاتی و اداره کل برای حمایت از تولید و اشتغال گفت، اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم که از ابتدای سال 95 به اجرا در آمده، دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه ارایه مشوق های مالیاتی به بخش تولید، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از اشتغال است.
بیگدلی اظهار داشت: طرح جامع مالیاتی مهمترین و اصلی ترین پروژه طراحی شده در زمینه اقتصاد مقاومتی است که با هدف انسجام و شفاف سازی در مالیات ستانی و رسیدگی به پرونده های مالیاتی مودیان انجام شده است.
وی گفت: معافیت های مالیاتی یکی از ابزارهای سیاست مالی در راستای تشویق و حمایت از تولید قلمداد می شود که اساسا برای تامین دو هدف تخصیص مجدد منابع و تحقق عدالت اجتماعی اعمال می شود .
مدیر کل امور مالیاتی استان گفت : همچنین اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم بواسطه تسهیلات لحاظ شده برای تولیدکنندگان، حمایت از افزایش اشتغال را نیز در دستور کار قرار داده است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =