۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

تسنیم نوشت: در پی افشای جاسوسی نظام‌مند آلمانی‌ها از افراد و نهادهای مستقر در اتریش، وین خواهان شفاف‌سازی کامل برلین شد.

دولت اتریش از آلمان خواست تا درباره اتهامات مطرح شده در خصوص جاسوسی نظام‌مند عوامل اطلاعاتی آلمان از سیاستمداران، نهادهای بین‌المللی و شرکت‌های مستقر در خاک اتریش به طور کامل شفاف‌سازی کند.

پیشتر روزنامه استاندارد و هفته‌نامه پروفیل در گزارش‌هایی اعلام کرده بودند که بین سال‌های 1999 تا 2006، سرویس فدرال اطلاعات آلمان موسوم به بی‌ان‌دی از حدود 2000 هدف در نهادهای سیاسی، سازمان‌های بین‌المللی، بانک‌ها، شرکت‌ها و تولید‌کنندگان سلاح در اتریش جاسوسی می‌کرده است.

در واکنش به این گزارش‌ها، سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در کنفرانسی خبری در حضور الکساندر ون‌در بِلِن، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که «نباید چنین چیزی بین دولت‌های دوست وجود داشته باشد.»

طبق گزارش رویترز، صدراعظم اتریش افزود: «آرزوی ما البته اطلاع از این است که چه کسانی تحت نظر بوده‌اند، مراقبت‌ها چه زمانی پایان پذیرفته است و البته خواهان این اطمینان هستیم که چنین چیزی متوقف شده باشد.»

ماجرای کمک سرویس اطلاعاتی آلمان به عملیات جاسوسی آمریکا از مقامات اروپایی اولین مرتبه در سال 2014 علنی شد و اتریش یک سال پس از آن شکواییه‌ای قضایی در این خصوص مطرح کرد.

اما به گفته کورتز، گستره فعالیت‌های جاسوسی که به تازگی از سوی این دو نشریه اتریشی گزارش شده است، اگر تأیید شود، مورد جدیدی است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =