۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

ایرنا نوشت: محققان می‌گویند زنانی که صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند، در قیاس با زنانی که دوست دارند تا دیروقت بخوابند، کمتر در معرض احتمال ابتلا به افسردگی هستند.

محققان معتقدند قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی خطر ابتلا به افسردگی را احتمالاً کاهش می‌دهد به‌طوری‌که در ارتباط با زنان، این خطر 12 تا 27 درصد کمتر است.

معمولاً افراد ازلحاظ الگوی خواب به دودسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول افرادی هستند که صبح‌های زود از خواب بیدار می‌شوند و شب‌ها نیز زود می‌خوابند و دسته دوم افرادی هستند صبح‌ها تا دیروقت می‌خوابند و شب‌ها نیز تا دیروقت بیدار می‌مانند.

محققان دانشگاه 'کلرادو بولدر' و بیمارستان 'زنان و بریگام' در امریکا در یک مطالعه مشترک بیش از 32 هزار زن با سن متوسط 55 سال را موردبررسی قراردادند و دریافتند زنانی که صبح‌ها تا دیروقت می‌خوابند و شب‌ها نیز تا دیروقت بیدار می‌مانند، بیشتر احتمال دارد به افسردگی که نوعی بیماری روانی است، مبتلا شوند.

محققان متذکر شدند که درعین‌حال، افرادی که اساساً تمایل به دیر بیدار شدن دارند، می‌توانند با زودتر بیدار شدن و قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی، خطر ابتلای خود را به بیماری افسردگی کاهش دهند.

محققان همچنین متوجه شدند افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند، کمتر احتمال دارد متأهل باشند و ممکن است این افراد تنها زندگی کنند، سیگاری باشند و الگوهای خواب منقطع داشته باشند؛ مواردی که  خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =