ایسنا نوشت: قانونگذاران اروپایی می‌گویند، کنفرانس خبری شگفتی‌ساز ترامپ با رهبر روسیه حامل پیامی به دیگر کشورها با سیستم‌های سیاسی دموکراتیک بود که به صورت مشابه هدف مداخله مسکو قرار گرفتند؛ اینکه آنها دیگر نمی‌توانند روی اتحاد با آمریکا حساب باز کنند.

به گزارش پایگاه خبری هافینگتون پست، دامیان کالینز، قانونگذار محافظه‌کار انگلیسی در نشست امنیت انتخابات "شورای آتلانتیک" در واشنگتن گفت: اینکه شواهد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را انکار کنید، عملا به معنای آن است که به دیگر کشورهای قربانی این نوع حملات بگویید که شما تنها هستید.

اویار کالنینش، دیپلمات و سفیر سابق لتونی در آمریکا در نشست شورای آتلانتیک اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را "مضحک" دانست.

او با اشاره به اقدامات "خصمانه" روسیه که واکنش غرب را برانگیخت، تاکید کرد: اگر درباره الحاق شبه جزیره کریمه و حمله به شرق اوکراین صحبت می‌کنید، آمریکا و اروپا نباید مورد سرزنش قرار بگیرند. این اقدامی یکجانبه از سوی روسیه بود.

کشورهای اروپایی مدتی است از "مداخله" روسیه در امور داخلی خودشان گلایه دارند. اوایل امسال دموکرات‌های کمیته روابط خارجی سنا با انتشار گزارشی به جزئیاتی از مداخله روسیه در امور ۱۹ کشور شامل حمایت از یک حزب راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته فرانسه و کمپین ضد اطلاعات حین انتخابات پارلمانی آلمان اشاره کردند.   

حنا هوپکو، از قانونگذاران اوکراینی می‌گوید به دنبال نشست ترامپ – پوتین لازم است که آمریکا "موضع قاطعی" مبنی بر اینکه به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه در دستورکار نیست، اتخاذ کند. او در نشست شورای آتلانتیک گفت: سازشی در کار نیست.

نشست ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال اظهارات جنجالی اخیر او در نشست پر تنش ناتو در بروکسل و اعتراضات مردمی گسترده در انگلیس علیه خودش مطرح شد.

او انتقادها از متحدان آمریکا را بیشتر کرد و کار را تا جایی پیش برد که اتحادیه اروپا را "دشمن" دانست.

سفیر سابق لتونی در آمریکا می‌گوید: اکنون دوره بسیار دشواری برای اروپاست. تمام اینها خواست پوتین است که هدفش اروپایی ضعیف است و علتش این است که روش او برای با عظمت کردن روسیه از طریق ضعیف کردن دیگران است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =