العالم نوشت: وزیر مشاور دولت امارات به فراخوان کاردار این کشور از سوی وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد و مدعی شد که اتهامات ایران «بی‌اساس» است.

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که امارات همواره مخالف تروریسم و خشونت‌طلبی است.

وی در واکنش به احضار کاردار ابوظبی در تهران نوشت: تحریک رسمی که علیه امارات در داخل ایران صورت می‌گیرد و پس از حمله اهواز افزایش یافته، مایه‌ تأسف است.

او مدعی شد که موضع تاریخی امارات علیه تروریسم و خشونت‌طلبی واضح است و اتهامات تهران پایه و اساسی ندارد.

واکنش مقام اماراتی به احضار کاردار ابوظبی در تهران

کاردار امارات متحده عربی در تهران پیش از ظهر امروز به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزات خارجه ایران در این خصوص گفت: در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی اماراتی هستند منجر به ایجاد مسئولیت برای دولت امارات خواهد شد و بی‌تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.

این اقدام وزارت خارجه ایران در واکنش به توئیتی از «عبدالخالق عبدالله» است که گفته می‌شود مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی است.

«عبدالله عبدالخالق» مشاور سابق «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارت ابوظبی و شخصیت دانشگاهی این کشور روز گذشته (شنبه) در صفحه توئیتر خود، از حمله تروریستی در اهواز استقبال کرد.

او تلاش کرد تلفات این حادثه تروریستی را صرفا از میان نظامیان ذکر کند و تمامی شهدا و مجروحان را نظامیان سپاه پاسداران بخواند و در ادامه مدعی شد: یک حمله نظامی علیه هدف نظامی رخ داده و این اقدام تروریستی نیست.

این چهره نزدیک به دایره قدرت در امارات افزود: انتقال درگیری‌ها به عمق خاک ایران، گزینه‌ای بود که پیش از این اعلام شده بود و در مراحل بعدی نیز [اینگونه حملات] افزایش خواهد یافت.

با این حال، هر چند همسایگان ایران در منطقه و کشورهای دیگر در شرق و غرب، حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرده‌اند، اما دو همسایه شاخص ایران یعنی عربستان و امارات این حادثه را محکوم نکردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    21 4
    حرف مفت نزن. علنا از تروریسم حمایت کرده ای. مثل پمپئو.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      5 0
      در اين كه ايشون حرف مفت ميزنند شكى نيست ولى از قديم گفتن يه سوزن به خودت بزن يك جوالدوز به ديگران، مقامات ايرانى كه از تويت يك مشاور سابق يك مقام دولتى اينقدر براشفته شدن، بقيه بايد در برابر سخنان و تهديدهاى مقمات رسمى و غير رسمى در انواع تريبونهاى نماز جمعه و جلسات و.. كه هر روز اصابت موشك يمنيها و حزب الله به يك نقطه تبريك و تهنيت ميگن چه واكنشى نشون بدن، حتما روزى ٦٠ بار بايد سفرا و كاردارامون رو احضار كنند. يا اينم مثل داستان سفارت آتيش زدناست، ما انجام بديم حقشونه اونا انجام بدن گستاخى؟
  • بدون نام ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    11 5
    خداشاهده فقط بايد اين كاردار رو اخراج كرد كار اينها از وقاحت گذشته اينا چند صباح ديگه مارو مستعمره خودشون حساب مي كنند، انقدر در طبل دشمني بيهوده با بعضيا كوبيديم، دشمنان بيخ گوش رو فراموش كرديم، الان من ميترسم مسولان ما اين واكنش انور قرقاش رو هم به امريكا ربط بدن و بگويند كار امريكاست
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    15 1
    محکوم که نکردند هیچ بلکه گفته اند منتظر حملات بعدی باشید
    • شمس تبریزی RU ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      0 2
      اعراب تا زمانی که خشونت را تا حد اعلای آن نبینند عقبنشینی نمیکنند. روحیه شان اینطوریه. در یک کشور عربی بود که اسم نمیبیرم. برای همه ایرانی ها شیر بودن چون با ملایمت رفتار میکردن. اما وقتی اسم بچه اهواز را میبردی خیلی میترسیدن. از اهوازی ها مثل سگ میترسیدن. چون بر و بچه های اهواز زبون اینها را خوب میفهمن و میدونن چطوری باید باهاشون رفتار کرد.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 2
    دشمنی ، حسادت و خصومت اینها و عربستان به ایران و ایرانی چیزی نیست که برای ملت پنهان باشد...
  • شمس تبریزی RU ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 1
    اسناد ویکی لیکس چیز دیگری را نشان میده.