بانک های کردستان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی شتاب کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار تسریع و افزایش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد دره‌وزمی در پنجاه و چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان با انتقاد از میزان پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی دارای مشکل، سهم استان را در سال‌جاری از کل تسهیلات به طور متوسط ٨ دهم درصد خواند و خواستار تسریع و افزایش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی شد.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید و اشتغال در کردستان به گونه‌ای نیست که این میزان تسهیلات پرداختی بتواند تغییر محسوسی ایجاد کند، اظهار کرد: ما خواستار افزایش میزان تسهیلات به واحدهای کشاورزی و صنعتی از ٨ دهم درصد فعلی به دو درصد هستیم.

دره‌وزمی با اعلام اینکه در سال‌جاری در بخش سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، بازسازی و نوسازی برای واحدهای تولیدی ۹۴۰ واحد صنعتی و کشاورزی برای استفاده از تسهیلات بانکی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: در مجموع ٦٨٨ واحد تولیدی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای دریافت ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از مجموع ٦٨٨ واحد معرفی شده به بانک‌ها، تاکنون ۱۷۰ واحد تولیدی تسهیلاتی به میزان ٨۳ میلیار د تومان دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار افزایش تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی دارای مشکل به ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال شد و افزود: سال گذشته در مجموع تسهیلاتی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی از طریق معرفی این کارگروه به بانک‌ها پرداخت شده است.

دره‌وزمی همچنین درباره دستور کار و مصوبات پنجاه و چهارمین کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان کردستان گفت: در این جلسه مشکلات ۶ واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی در شهرستان‌های سنندج، قروه و دهگلان مطرح و مصوبات خوبی به نفع واحدهای تولیدی گرفته شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =