واحد آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی بیجار در راه است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، از اجرایی شدن واحد ۸۰۰هزار تنی اهن اسفنجی در شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، حمدالله کریمی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان گفت: خبرنگاران طلایه دارن مطالبات مردمی هستند وبی شک اصحاب رسانه در توسعه وعمران شهرستان نقشی بسیار تاثیر گذار دارند.

وی افزود: مقام خبرنگاران در این شهرستان هم طراز یک مدیرتوانمند است که برای توسعه این دیار در تلاشند.

عصوکمیسیون اقتصادی مجلس معضل بیکاری را یکی از مشکلات عمده این شهرستان دانست واظهارداشت: نارسایی بسیاری در حوزه اشتغال دیده می شود که باید کمرهمت به رفع این مشکل ببندیم.
وی از ردیف اعتباری در بودجه سال ۹۷ برای چهار محور اصلی در شهرستان بیجار خبرداد و اظهار داشت: ۴محور اصلی راه در شهرستان دارای ردیف اعتباری در بودجه سال ۹۷ بوده و محور بیجار_همدان نیمه اول سال۹۷به بهره برداری خواهد رسید.

کریمی از اجرایی شدن راه آهن بیجار خبرداد وعنوان کرد: بادر نظر گرفتن بودجه ۱۰میلیاردی برای راه آهن بیجار در آینده شاهد عملیاتی شدن این پروژه خواهیم بود.

نماینده مردم دیارگروس با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه تجاری درحال پیگیری می باشدگفت:امیدواریم بتوانیم در سال جدیدخبر خوش این موضوع را به مردم اطلاع دهیم.
سرنوشت زنجیره فولاد در بیجار گروس

نماینده دیارگروس در جمع اصحاب رسانه گفت: به هیچ عنوان از حق دیارگروس ومردم این سامان کوتاه نمیایم واگر قرار باشد سهم این سامان از زنجیره فولاد از دیگر نقاط کمتر باشد به هیچ عنوان نمی پذیرد.

وی از جانمایی واحد ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی تا پایان سال خبرداد واظهار داشت: واحد ۸۰۰هزار تنی آهن اسفنجی با اعتباری بالغ بر یکصد وبیست وپنج میلیارد تومان در مساحتی بالغ بر یکصد هکتار با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۰ نفری عملیاتی خواهد شد.

کریمی از اجرای پروژه پتروشیمی در شهرستان بیجار اطهار بی اطلاعی کرد وگفت: مدیران ارشد استانی باید در خصوص اجرای پروژه پتروشیمی در شهرستان بیجار شفاف سازی کامل کنند .

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای صنعتی دچار تعطیلی ورکود شده اند گفت: برای رفع مشکل اشتغال نباید از واحدهای کوچک مقیاس صنعتی غافل شده بلکه باید به احیای این واحدها کمک نمود.

وی ادامه داد: در سفر اخیر کمیسیون اقتصادی با اعتباری بالغ بر۵۰۰ میلیون توانستیم ۵واحد را احیا و برای ده واحد دیگر ،موافقت تسهیلات چهار درصدی گرفته شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ازاجرای عملیات گاز رسانی به ۱۸ روستا در سال ۹۶ خبر دادو عنوان کرد: عملیات گاز رسانی برای ۱۸ روستا در سال۹۶ انجام شده است و ۳۶ روستا دیگر دردست مطالعه وبررسی می باشد.

نماینده دیارگروس در مجلس شورای اسلامی،بر نظارت وسامان دهی جمعه بازار تاکید کرد وگفت: اجرای جمعه بازار از مطالبات عمومی مردم این دیار است وراه اندازی آن نیازمند ساماندهی ونظارتی دقیق است.

وی در خصوص ارتقای درجه فرمانداری گفت: فرمانداری شهرستان بیجاربه عنوان اولین دستگاه نظارتی شهرستان، باید تقویت شود وبا این هدف ارتقای درجه فرمانداری پیگیری شد که پس از این ارتقا دو پست معاونت سیاسی،امنیتی و عمران به فرمانداری این دیار اضافه خواهد شد.

حمداله کریمی در خصوص جابجایی مدیران عنوان کرد: مدیران بایدبا نگاهی جهادی داشته باشند و وبرگرفته از خود مردم ودرکنار مردم باشند ودر راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: جابجایی ها هیچوقت براساس غرض ورزی نبوده بلکه این جابجایی ها به نفع مردم خواهد بود.
وی در خصوص ارزیابی عملکرد استاندار کردستان گفت: از عملکرد استاندار کردستان درخصوص دیارگروس راضی نیستم، اما انصاف حکم می کند سریع قضاوت نکنم ومنتطر اقدامات بهتری در خصوص شهرستان بیجار باشم.

وی در پایان در خصوص شایعاتی مبنی بر تغییر فرماندار وانتخاب فرماندار غیر بومی گفت: صحبت های زیادی در این خصوص انجام شده است اما هنوز تصمیم نهایی دررابطه با هیچ نیروی بومی وغیر بومی اخد نشده است

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =