ایسنا گزارش داد: مشاهدات از بازار لوازم جانبی موبایل نشان می دهد افت قیمت دلار در چند هفته اخیر که باعث کاهش قیمت‌ در برخی کالاها شده در قیمت لوازم جانبی موبایل تاثیر چندانی نداشته است اما رکود بازار گریبان فروشندگان این بخش را گرفته است.

 ‌ هفته دوم مهرماه با افت شدید قیمت ارز همراه بود به طوریکه قیمت آن از کانال ۱۹ هزار تومانی به حدود ۱۳ هزار تومان رسید و در پی آن قیمت برخی محصولات وارداتی همچون خودرو و گوشی موبایل نیز کاهش پیدا کرد.

بازار موبایل

در این میان گزارش‌ها از بازارهای مختلف حاکی از این است که افت نرخ ارز نه تنها رونقی به بازار نداده بلکه مردم از خرید کالاهای مختلف پرهیز می‌کنند و منتظر هستند قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد.

در این میان گزارش میدانی ایسنا از بازار لوازم جانبی موبایل نشان می‌دهد این بازار از موج جدید کاهش قیمت‌ها بی‌نصیب بوده چراکه فروشندگان مدعی هستند "‌بعد از جهش قیمت دلار، قیمت خرید لوازم جانبی برای مغازه‌داران دو برابر شد اما آن‌ها نهایتا ۲۰ درصد قیمت‌هایشان را بالا بردند،‌ چراکه بازار کشش افزایش قیمت بیشتر را نداشت. همین مسئله باعث شد کاهش نرخ ارز تاثیری در قیمت لوازم جانبی نداشته باشد و در حال حاضر سود متعادلی دریافت کنند".

فروشندگان لوازم جانبی موبایل همچون سایر اصناف از کاهش فروش خود گلایه می‌کنند چراکه به گفته فروشندگان، از طرفی کاهش قدرت خرید مردم باعث شده خریداران فقط در صورت نیاز به این بازار بیایند و از طرف دیگر مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

مشاهدات نیز نشان می‌دهد که بازار علاءالدین که معمولا پرتردد است، حالا خلوت‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و بیشتر مغازه‌داران به درها چشم دوخته‌و منتظر ورود مشتری هستند.

قیمت اقلام مختلف لوازم جانبی موبایل

قیمت کاور و برچسب صفحه متناسب با برند و مدل گوشی تغییر می‌کند و به ترتیب حدود ۱۵ تا ۶۰ و ۱۰ تا ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.کابل و شارژر نیز بسته به جنس و عملکرد آن ۲۵ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

هندزفری که یکی از اقلام پرفروش این بازار است نیز در انواع مختلف به قیمت ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =