تائید سرقت اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر فیس‌بوک

فیس‌بوک تائید کرد هکرها توانسته‌اند با سرقت کدهای دیجیتال، بیش از 50 میلیون حساب کاربری را در سالی که این کمپانی به‌شدت تحت‌فشار مقامات قرارگرفته، از آنِ خود کنند. بلافاصله سهام این کمپانی در وال‌استریت 3 درصد سقوط کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، فیس‌بوک ماهیانه 2.2 میلیارد اکانت فعال دارد و معلوم نیست دقیقاً دیتای خصوصی چه تعداد کاربر بعد از هک مورد سوءاستفاده واقع‌شده است. همچنین هویت هکرها معلوم نبوده و موقعیت قربانیان نیز به‌درستی اعلام‌نشده است.{لینک}

زاکربرگ در کنفرانس خبری این حادثه را یک موضوع جدید امنیتی در بخش اطلاعات توصیف کرد. پس از اظهارات وی سهام فیس‌بوک بیش از 3 درصد سقوط کرد.

ظاهراً قابلیت موسوم به view as مورد دستبرد قرارگرفته که به کاربران اجازه می‌دهد تا به پروفایل دیگران دسترسی پیداکرده و عکس‌ها و سایر مطالب خصوصی آن‌ها قابل‌مشاهده برای حمله‌کننده شود. فیس‌بوک دیروز پنجشنبه اعلام کرد باگ امنیتی را بسته است.

بیش از 6 هزار کاربر به‌طور مستقیم با ورود به صفحه زاکربرگ وی را موردانتقاد قراردادند.

اوایل امسال پس از لورفتن این خبر که کمپانی انگلیسی کمبریج آنالیتیکا به‌عنوان شریک نرم‌افزاری فیس‌بوک دیتای 87 میلیون نفر را به فروش رسانده، بحرانی سیاسی-فناورانه رخ داد و منجر به بروز جنبش deletefacebook بود و حالا موضوع هک 50 میلیون کاربر می‌تواند این بحران را تشدید کند.

سناتور مارک وارنر پس از انتشار این خبر تأکید کرد به همین دلایل باید کنگره نظارت بیشتری بر شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

تائید سرقت اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر فیس‌بوک

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =