رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار گفت: کار احیاء مسیر دسترسی به منطقه نمونه گردشگری پارک ملی کویر در مسیر جاده تاریخی سنگ فرش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین سمنان ،«مهوش کمالی» امروز در گفت و گویی افزود: مسیر اصلی دسترسی گردشگران به پارک ملی و قصر بهرام از طریق راه دسترسی مسیر جاده تاریخی سنگ فرش است.

وی گفت: بر این اساس، احیاء مسیر با انجام پی‌کنی و کانال‌کنی در زمین‌های لجنی، سنگ‌ریزی، شن‌ریزی، آب پاشی، کوبیدن و ... آغاز شده است.

کمالی افزود: در همین راستا و با هدف جلوگیری از تخریب جاده تاریخی بر اثر تردد خودروها بر روی سنگ فرش، اقدام به احداث راه دسترسی شنی نیز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گرمسار، اجرای این پروژه را در تسهیل رفت و آمد گردشگران، به دلیل وجود چندین رودخانه در طول مسیر که در فصول سرد و به دلیل بارندگی مشکلاتی را برای عبور و مرور گردشگران ایجاد می‌کرد، موثر دانست.

جاده صفوی سنگفرش به طول 35 کیلومتر و عرض 5 تا 6 متر به صورت سنگ فرش احداث شده است و به شماره 5653 در تاریخ 25/12/1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =