شارژ بی‌سیم جدید برای کامیون‌های خودران

ایسنا نوشت: پژوهشگران آمریکایی، سیستم جدیدی با قدرت ۱۲۰ کیلووات ابداع کرده‌اند که می‌تواند کامیون‌های الکتریکی را به صورت بیسیم شارژ کند.

پژوهشگران بخش انرژی "آزمایشگاه ملی اوک ریج"(ORNL) آمریکا، از یک سیستم شارژ بی‌سیم برای وسایل نقلیه رونمایی کرده‌اند که قدرت آن ۱۲۰ کیلووات است و می‌توان از آن برای شارژ کامیون‌های خودران استفاده کرد.

این سیستم بیسیم که می‌تواند ۱۲۰ کیلووات قدرت را با کارآیی ۹۷ درصد به وسیله نقلیه انتقال ‌دهد، در بررسی آزمایشگاهی، قدرت را از راه شکاف هوایی شش اینچی بین دو کوئل انتقال داد و یک مجموعه باتری را شارژ کرد.

"ودا گالیگکر"(Veda Galigekere)، سرپرست این پژوهش گفت: ما در این بررسی، از عناصر محدود و تحلیل‌های مداری استفاده کردیم تا روش جدیدی ابداع کنیم و از عهده حل مشکلات طراحی کوئل برآییم.

پژوهشگران برای رسیدن به ۱۲۰ کیلووات قدرت، طراحی جدیدی ارائه دادند که می‌توان از آن برای ابداع یک سیستم سبک‌وزن و فشرده استفاده کرد. این سیستم، انرژی خود را از شبکه به دست می‌آورد و آن را به جریانی با فرکانس بالا تبدیل می‌کند تا زمینه مغناطیسی لازم را برای انتقال قدرت از میان یک فضای خالی وسیع فراهم کند. انرژی پس از انتقال به کوئل دوم، به جریان مستقیم تبدیل و در باتری‌های وسیله نقلیه ذخیره می‌شود.

هدف نهایی پژوهشگران، ابداع سیستمی است که از عهده انتقال ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلووات قدرت برآید و زمان شارژ وسایل نقلیه را تا ۱۵ دقیقه یا کمتر کاهش دهد.

"مو خلیل"(Moe Khaleel)، مدیر بخش علوم انرژی و محیطی آزمایشگاه ملی اوک ریج گفت: این سیستم می‌تواند با افزایش دامنه و سهولت شارژ دوباره، فناوری مورد نیاز برای شارژ وسایل نقیله الکتریکی را به طور قابل‌توجهی ارتقا دهد و سیستم کارآمدی را برای موفقیت اقتصادی ملی فراهم کند.

پژوهشگران برای افزایش سطح انتقال قدرت به ۲۰۰ و نهایتا ۳۵۰ کیلووات تلاش می‌کنند تا به فناوری شارژ بی‌سیم حرکتی برسند. سیستم شارژ حرکتی، امکان شارژ خودکار وسایل نقلیه الکتریکی را در حال حرکت و با استفاده از پدهای شارژ بی‌سیم فراهم می‌کند. این سیستم‌ها می‌توانند هزینه و پیچیدگی شارژ پویا را به حداقل برسانند.

گالیگکر افزود: هدف ما، فراهم کردن امکان شارژ حرکتی وسایل نقلیه خودران در بزرگراهها است.

شارژ بی‌سیم جدید برای کامیون‌های خودران

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =