ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید، برجام را یکی از موضوعات دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دانست و گفت: موضع ترامپ در این باره تغییری نکرده است.

سارا هاکابی سندرز روز دوشنبه در نشست خبری خود این مطلب را مطرح کرد و افزود: رئیس جمهوری بطور کاملا واضح مشخص کرده است که توافقنامه ایران یک توافقنامه بد است.

وی در پاسخ به این سوال که مکرون و ظریف گفته اند که طرح «ب» درباره برجام وجود ندارد، اظهار کرد: به نظر ما باید توافق بهتری وجود داشته باشد. توافقی که مثبت و کارآمد باشد و ما معمولا سیاست های خود را بر اساس نگاه رهبران ایران تعیین نمی کنیم.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در کاخ سفید با همتای آمریکایی خود دیدار و درباره ضرورت حفظ برجام گفت و گو خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در آخرین تمدید اسقاط تحریم های ثانویه آمریکا علیه ایران که به موجب برجام در نیمه ماه ژانویه انجام شد، اعلام کرد که او دیگر در برجام نخواهد ماند مگر آنکه اصلاح شود.
روسیه، چین و اروپا خواهان حفظ برجام هستند و جمهوری اسلامی ایران هم بارها گفته است که برجام مذاکره شدنی نیست و نمی توان خطی به آن افزود یا کم کرد.

برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) توافقی است که در سال 2015 مورد موافقت جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 متشکل از روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان درباره موضوع هسته ای ایران قرار گرفت.

به موجب این توافق، قطعنامه 2231 شورای امنیت تصویب و تمام تحریم های ذیل فصل هفتم این شورا درباره ایران به حالت تعلیق در آمد.

آمریکا هم متعهد شد تمام تحریم های ثانوی مربوط به مساله هسته ای را اسقاط کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    0 1
    ما هم سیاست هایمان را بر اساس نگاه عمو ترومپت تعیین نمی کنیم