فشار شدید به گوگل در دنیای سرچ با متحدشدن رقبا

دو کمپانی Yelp و TripAdvisor باهم متحد شدند تا انحصار موتور جستجوی گوگل را بشکنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، شراکت دو کمپانی با تمرکز روی کاربر و ارائه نتایج جستجوی به صورت محلی و بومی استوارشده تا بتوانند بازار 90 درصدی ترافیک سرچ اینترنتیِ گوگل را به چالش بکشانند. {لینک}

رقبای گوگل با ساخت پلاگین، قصد دارند از روی گوگل پلاس کاربر، اطلاعات موردنیاز را جمع‌آوری کرده و سپس نتیجه دلخواه کاربر را عرضه کنند.

البته گوگل قبلاً سعی کرد کاری مشابه را انجام داده و با خرید کمپانی Zagat به مبلغ 151 میلیون دلار در سال 2011 اطلاعات مربوط به رستوران‌ها را به‌صورت بومی و محلی به نتایج جستجوی کاربران اضافه کند اما در این کار موفق نشد و حالا قصد فروش سرویس «بهترین رستوران یاب» Zagat را دارد.

گوگل نتایجی را نشان می‌دهد که کمپانی‌های تبلیغاتی می‌خواهند و در عوض پول خوبی هم می‌گیرد اما رقبای گوگل سعی دارند نتایجی را نشان دهند که کاربر می‌خواهد و این اطلاعات از روی دیتای کاربر تعریف‌شده تا بهترین نتیجه جستجو حاصل شود.

گوگل با حاضرنشدن در برنامه تلویزیونی 60 دقیقه از موضع و استراتژی سرچ خود دفاع کرد و هرچند با جریمه 2.7 میلیارد دلاری از سوی اتحادیه اروپایی مواجه شده، اما همچنان مدعی است سایت‌هایی که در نتایج موتور جستجو دیده نمی‌شوند با گوگل درافتاده‌اند. غول جستجوی اینترنتی اعلام کرد کمپانی‌های کوچک نمی‌توانند الگوریتم سرچ را به نفع خود تغییر دهند.

سناتورهای دموکرات هفته گذشته تحقیقاتی را شروع کردند تا ببیند آیا گوگل روی موبایل اندرویدی ردیابی غیرقانونی کاربران را انجام داده است یا نه؟

دولت استرالیا نیز تحقیقات مشابهی را آغاز کرده است. به هر حال الگوریتم گوگل از سوی مراجع مختلف تحت فشار قرار گرفته است و این کمپانی نیز روی مواضع خود پافشاری می‌کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =