روحانی:وزیر علوم اعتراضی به بودجه‌وحقوق اساتید نداشت/به سینما علاقه‎مندم،اما فیلمی درجشنواره ندیدم/۴

حسن روحانی گفت: توافق برجام یک تعهد حزب دموکرات نیست که ترامپ بخواهد آن را به هم بزند، بلکه یک توافق هفت جانبه و بین‌المللی است.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در دومین نشست خبری خود بعد از پیروزی‌اش در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به مهمترین مباحث سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز پرداخت. او در بخشی از سوالات به مباحث مربوط به بودجه فرهنگ و حقوق اساتید دانشگاه ها پاسخ داد و البته درباره توافق برجام نیز تاکید کرد که ایران برهم زننده توافق برجام نخواهد بود.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* {در واکنش به ناکافی بودن بودجه فرهنگ برای حل مشکلات زیرساختی و مشکلات مطبوعات در تامین کاغذ روزنامه} وزارت ارشاد یکی از از یگان‎هایی است که وظیفه دارد به این امور بپردازد. انتشار روزنامه ها برای ما اهمیت دارد و مشکلات آنها را باید وزارت ارشاد پیگیری کند. اینکه بودجه فعلی کفایت می کند یا خیر را اگر از آقای صالحی بپرسیم، می گوید کافی نیست و اگر از آقای نوبخت بپرسیم می گوید حتما کافی است! به هر صورت ما پیگیر این مشکلات هستیم.

* فیلم های فجر را هنوز ندیدم اما به فیلم و سینما علاقه دارم .

*{در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای تراپ علیه توافق هسته ای ایران} اولا من خوشحالم بعد از یک سال آقای ترامپ هنوز نتوانسته آن فریاد "برجام را پاره می کنم" را محقق کند و این نشان می دهد توافق برجام انقدر استحکام داشته که نتوانسته خدشه ای به آن وارد کند. اینکه آمریکا چه می خواهد بکند ما نمی دانیم و نه تنها ما بلکه دوستان آنها هم نمی دانند و هیچ کس قادر نیست و نمی تواند پیش بینی کند که آمریکا چه می کند؛ حتی نمی دانند درمورد توافق های تجاری و آب و هوا چه خواهد کرد. در هر صورت ما اصولی داریم که بر اساس آن ادامه خواهیم داد؛ ما بر هم زننده برجام نخواهیم بود و درمورد این معاهده هم نه خطی به آن اضافه می شود و نه خطی از آن کم می شود. این یک توافق هفت جانبه و بین المللی است که شورای امنیت سازمان ملل نیز آن را تائید کرده است.  

*آقای ترامپ بداند که برجام یک تعهد حزب دموکرات نیست و یک تعهد بین المللی است. اگر از آن خارج شود، اعتبار خود را زیر سوال برده است. البته در صورتی که اهداف ما تامین نشود، پیش بینی هایی داریم؛ اما قطعا تصمیم امریکا عامل اصلی تصمیم گیری ما نیست.

* {در پاسخ به سوالی درباره بودجه دانشگاه ها و حقوق اعضای هیات علمی} آنچه بیشتر دانشگاه ها دنبال می کردند تقویت آزمایشگاه ها و ابزارهای کمک آزمایشی و آموزشی بود. ما می خواستیم 400 میلیارد از صندوق کمک بگیریم که ساز و کار خود را داشت.  وزیر علوم از این بابت اعتراضی نداشت. البته یک اعتراض کلی همه وزرا دارند که باید دنبال کنیم و اغلب هم اعتراضات بحقی است، اما من چیزی یادم نیست که در لایحه بودجه درباره حقوق اعضای هیات علمی موضوعی داشته باشیم.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    0 0
    ما که میدانستیم از این وزیر علوم آبی گرم نمیشه ....