درآمدزایی ۲ ماهه فارس برای دولت از مرز ۲ هزار میلیارد ریال گذشت

«خبرجنوب» نوشت: فارس در دو ماه امسال 2هزار و 234 میلیارد ریال درآمد به حساب خزانه دولت واریز کرد.

گرچه اين رقم نيمي از پيش بيني درآمدزايي فارس توسط دولت نبود اما برآوردها حاكي از آن است كه از همين ماه سير درآمدزايي فارس و واريز آن به حساب خزانه دولت شتاب مي گيرد.

مدير كل امور اقتصادي و دارايي فارس با اعلام خبر حصول 2 هزار و 234 ميليارد ريال درآمد در طي دو ماه اول امسال و واريز آن به حساب خزانه به «خبرجنوب» گفت: اين رقم درآمد وصول شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 31 درصدي داشته اما نسبت به پيش بيني تحقق درآمد در طي دو ماه اول سال 48 درصد عقب است.

بابك دايي يادآور شد: البته وصول درآمد از منابع مختلف در فارس يك خط يكنواخت نيست بلكه به تدريج و با گذر از ماه هاي نخست سال و به خصوص در ماه هاي خرداد، تير و مرداد اين درآمدزايي افزايش مي يابد.

وي گفت: از 2234 ميليارد ريال درآمد وصول شده در فارس 89 درصد آن مالياتي و 11 درصد آن ساير درآمد است.

به گفته دايي از رقم مذكور 1982 ميليارد ريال آن درآمد مالياتي، 8/16 ميليارد ريال درآمد حاصل از مالكيت دولت، 207 ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش خدمات و كالا، 3/15 ميليارد ريال جرايم و خسارات و 3/5 ميليارد ريال درآمدهاي متفرقه بوده است.

مديركل امور اقتصادي و دارايي فارس خاطر نشان كرد: كل درآمد مصوب و پيش بيني شده براي امسال فارس در بودجه سال جاري 25 هزار و 964 ميليارد ريال است كه نسبت به درآمد مصوب پارسال رشد 14 درصدي دارد.

دايي يادآور شد: درآمد مصوب پارسال 22 هزار و 710 ميليارد ريال بود كه 90 درصد آن محقق شد.

وي با بيان اين كه در تركيب درآمدي امسال، 86 درصد ماليات و مابقي از ساير منابع درآمدي پیش بینی شده است افزود: عمده تمرکز بر درآمدزایی در سال جاری در حوزه ماليات بر ماليات هاي غير مستقيم با شناسايي موديان جديد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =