۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
40 درصد مردم دارای اضافه وزن هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: جامعه سالم زیر بنای توسعه هر کشور بوده و تغییر و اصلاح الگوی تغذیه باعث حفظ و ارتقای سلامت جامعه می شود.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، قدرت اخوان‌ اکبری افزود: امسال شعار جهانی روز غذا ' آینده ما در گرو تلاش ماست، به سوی حذف گرسنگی تا سال 2030 ' انتخاب شده و شعار ملی این روز در ایران نیز ' تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت ' در نظر گرفت شده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های فائو 820 میلیون نفر در جهان از سوء تغذیه مزمن رنج می‌برند و 675 میلیون نفر هم دچار چاقی هستند و یک میلیارد و 200 میلیون نفر هم اضافه وزن دارند.

اخوان اکبری ادامه داد: در ایران نیز 29 میلیون نفر یعنی حدود 40 درصد مردم دارای اضافه وزن هستند و این وضعیت باعث به هم خوردن تعادل در جامعه شده است.

وی اضافه کرد: کشورمان برای تعادل سازی و داشتن جامعه سالم و پویا و رعایت عدالت اجتماعی نیازمند تغییر و اصلاح الگوی تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به علت نبود تغذیه صحیح و سالم امروز بیماریهایی مانند چاقی، دیابت، فشار خون و قلبی و عروقی در جامعه افزایش یافته و باید برای غلبه بر این مشکل فرهنگ تغذیه اصولی و سالم در جامعه افزایش یابد.

قدرت اخوان اکبری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم گفت: حوزه سلامت محل مماشات و سهل‌انگاری نیست و کشور هزینه های مادی و معنوی زیادی برای آن پرداخت می کند.

علی نواداد با بیان اینکه در سالیان گذشته مردم دچار بیماری های واگیرداری مانند سل، حصبه و دیفتری می شدند، افزود: اکنون به علت نبود تغذیه صحیح مردم دچار بیماری های غیرواگیرداری مانند بیماری‌های قلبی عروقی٬ دیابت ، سرطان‌ و فشار خون می شوند.

وی اظهار داشت: متولیان آموزش و پرورش باید نظارت بیشتری بر تغذیه دانش آموزان داشته باشند و آموزش های لازم و صحیح تغذیه برای آنها داده شود.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل بیان کرد: خانواده ها نیز نقش بسزایی در اصلاح الگوی تغذیه در جامعه دارند و برای رسیدن به جامعه سالم همه باید با احساس مسئولیت وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

نواداد گفت: برای برخورداری از زنجیره غذایی سالم باید از مزرعه تا سفره به محصولات تولیدی و عرصه شده نظارت دقیق صورت گیرد چرا که سلامتی و ایمنی مردم بسیار مهم است.

تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی و کارشناسان نمونه فنی واحدهای تولیدی استان از دیگر بخش های این نشست بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =