۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

سفر همانند کتابی قطور و بزرگ است؛ می‌توان گفت کسی که به مسافرت نمی‌رود تنها صفحه نخست کتاب را می‌خواند. حالا ‏انتخاب با شماست که بخواهید جزو کدام دسته باشید؛ آنهایی که فقط جلد کتاب را می‌بینند یا افرادی که صفحه اول را می‌خوانند یا ‏می‌خواهید همه کتاب را تا پایانش بخوانید؟

 

بی‌تردید این کره خاکی دیدنی‌ها و جذابیت‌های بسیاری در خود نهفته است. هر کشور، هر شهر و حتی روستایی ویژگی‌های مخصوص به ‏خود را دارند. باید کوله بار را بست و راهی سفر شد؛ گاهی باید از همه روزمره‌گی‌ها دل کند و به سوی طبیعت زیبای خدادادی ‏رفت. در این مطلب می‌خواهیم گوشه کوچکی از زیبایی‌های دنیا را به شما نشان بدهیم و می‌دانیم که این موارد چون سر سوزنی در میان شگفتی‌های دنیا هستند.

در ادامه فهرستی را مرور می‌کنیم که برخی از برترین و زیباترین مکان‌های جهان را معرفی می‌کند، با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با دنیای پیرامونمان آشنا شویم.

10 مکان زیبا و نفس‌گیر دنیا

10 مکان زیبا و نفس‌گیر دنیا

1-کوه آرارات، Mount Ararat
این کوه زیبا در شمال شرقی کشور ترکیه واقع شده است و مرز مشترک ایران، نخجوان، ارمنستان و ترکیه به حساب می‌آید. ارتفاع این کوه 5137 متر برآورد شده است و دو قله اصلی دارد. آرارات کوهی آتشفشانی‌ست اما بر اساس آمارها، آخرین فورانش به سال 1840 میلادی بازمی‌گردد. این کوه بسیار زیباست و می‌توان ساعت‌ها به آن خیره شد.

کوه آرارات، Mount Ararat

کوه آرارات، Mount Ararat

2-آبشار شیفن، Shifen waterfall

آبشار شیفن از مهم‌ترین آبشارهای کشور تایوان و شهر نیو تایپه است. ارتفاع این آبشار در بالاترین سطح به 20 متر می‌رسد و پهنایش هم 40 متر است. سرسبزی محیط، وجود سنگ‌های کوچک و بزرگ صیقلی و درخشان سبب شده‌اند تا نام آبشار شیفن در این فهرست جای گیرد.

آبشار شیفن، Shifen waterfall

آبشار شیفن، Shifen waterfall

3-جزایر گالاپاگوس، Galápagos Islands
جزایر گالاپاگوس در میان اقیانوس آرام قرار دارند و نزدیک‌ترین کشور به آنها اکوادور است و از نظر سیاسی و فرهنگی جزوی از این سرزمین به شمار می‌آید. گفته می‌شود اولین فردی که به جزایر گالاپاگوس وارد شد یک کشیش بود که در سال 1535 این جزایر را دید و بعدها برای دوستان و آشنایانش از این منطقه زیبا تعریف کرد.

10 مکان زیبا و نفس‌گیر دنیا

 

10 مکان زیبا و نفس‌گیر دنیا

4-قلعه‌ی ناتینگهام
ناتینگهام شهری در شمال انگلستان است که دیدنی‌های بسیاری در خود دارد. این شهر بیشتر با نام رابین هود به شهرت رسید زیرا این دیار مکان زندگی این قهرمان اسطوره‌ای بوده است. در ناتینگهام قلعه زیبایی وجود دارد که ساختش به سال 1067 بازمی‌گردد. قلعه مشهور ناتینگهام تا حالا چندبار بازسازی شده است اما هنوز هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و از جالب‌ترین دیدنی‌های تاریخی انگلستان محسوب می‌شود.

10 مکان زیبا و نفس‌گیر دنیا

 

10 مکان زیبا و نفس‌گیر دنیا

‏5- ونیز
افراد بسیاری عقیده دارند که ونیز زیباترین شهر دنیاست. در این شهرِ کشور ایتالیا مردم به وسیله قایق به این سو و آن ‏سو می‌روند و هنوز می‌توان شور و شوق زندگی را در چهره آنها دید. اینجا کوچه‌ها شبیه به رودخانه‌های باریکی هستند و ‏هر بخش از کوچه‌ها می‌توانند سوژه‌ی خوبی برای عکاسی باشند. بازارهای محلی نیز از ویژگی‌های شاخص این شهر ‏هستند و در هر گوشه و کناری می‌توانید ماهی فروشان و سبزی فروشان را ببینید.‏

ونیز

ونیز

6-جاده‌ی آتلانتیک
همانطور که از نام این مکان مشخص است در میان اقیانوس اطلس قرار دارد. اگر در این جاده رانندگی کنید در هر دو سمت خود پهنه‌ی زیبای اقیانوس اطلس را مشاهده خواهید کرد. در واقع این جاده پنج جزیره را به یکدیگر وصل کرده و چشم‌انداز منحصربه فردی را پدید آورده است. بد نیست بدانید که این مسیر جزو خطرناکترین جاده‌های دنیا دسته بندی می‌شود زیرا بادهای بسیار قدرتمندی در آن می‌وزند و رانندگی و کنترل اتومبیل‌ها را سخت و گاهی مختل می‌کنند.

جاده‌ی آتلانتیک

جاده‌ی آتلانتیک

7-جزیره‌ی آگوشیما
آگوشیما جزیره‌ای کوچک، آتشفشانی و تقریبا دور افتاده در ژاپن است. این جزیره ساکنان کمی دارد اما بسیار دیدنی و فوق‌العاده است. آب و هوای دلچسب، طبیعت زیبا و شکل و شمایل خود جزیره باعث جذابیت و محبوبیت آگوشیما شده و سالانه توریست‌های متعددی را به سوی خود می‌کشاند.

جزیره‌ی آگوشیما

 

جزیره‌ی آگوشیما

8-پترا
پترا شهری باستانی در جنوب کشور اردن است که چگونگی ساخت آن هنوز هم به درستی مشخص نیست. پترا یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید به همین خاطر شاید نامش را شنیده باشید. نام پترا در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یونسکو از آن به عنوان شگفت انگیزترین پدیده دست ساز بشر نام برده است. امروزه تورهای گردشگری بسیاری وجود دارند که علاقه‌مندان را به گردش در پترا می‌برند. با سفر به پترا می‌توانید شترسواری را تجربه کنید و چند ساعتی با چگونگی زندگی مردم گذشته این سرزمین بیشتر آشنا شوید.

پترا

پترا

9-دریاچه صورتی هیلیر
دریاچه‌ها از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تفریح و دور شدن از زندگی شلوغ شهری هستند؛ اما برخی از دریاچه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که آنها را از همتایانشان مجزا می‌کند. از خاص‌ترین دریاچه‌های دنیا هیلیر است که در غرب استرالیا قرار دارد. آب این دریاچه به رنگ صورتی‌ست و همین موضوع باعث شده تا منظره فوق‌العاده‌ای پدید بیاورد. وجود جنگل‌های انبوه در اطراف هیلیر نیز جذابیت این دریاچه صورتی را دوچندان کرده‌اند.

دریاچه صورتی هیلی

 

دریاچه صورتی هیلی

10-قلعه‌ی چیتورگره، Chittor Fort
چیتورگره نام قلعه‌ای زیبا در راجستان هند است. این قصر باشکوه یکی از بزرگترین قلعه‌های کشور هند به شمار می‌آید و نزد گردشگران محبوبیت زیادی دارد. معماری خاص، موقعیت قرارگیری و قدمت این قلعه باعث شده تا نام چیتورگره در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود. متخصصان بارها این قصر را بازسازی کردند اما آخرین و نخستین مرمت آن به سال 2013 بازمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم در سفرهایتان به هند بازدید از این پدیده شگفت انگیز را از یاد نبرید.

قلعه‌ی چیتورگره، Chittor Fort

قلعه‌ی چیتورگره، Chittor Fort

لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =