چرا زمان جلسه رأی اعتماد چندمرتبه تغییر کرد؟

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: شنبه حتما مجلس نظر خود را درباره وزرای پیشنهادی اعلام می‌کند و قطعا کار به نشست علنی یکشنبه صبح موکول نمی‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مشت روحانی بالاخره برای ترمیم کابینه باز شد. دو سال و نیم از عمر دولت دوازدهم باقی است و کشور در وضعیت جدید اقتصادی و بین المللی قرار دارد.

روز گذشته روحانی در دو نامه خطاب به محمد شریعتمداری و عباس آخوندی استعفای آنها را پذیرفت و در دو حکم جداگانه اسلامی و رحمانی را به سرپرستی وزارتخانه های راه و صمت منصوب کرد. امروز نیز حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری نامه معرفی اسلامی، رحمانی، دژپسند و شریعتمداری را به عنوان وزرای پیشنهادی وزارتخانه های راه و شهرسازی، صمت، اقتصاد و کار به مجلس برد.

مجلس شورای اسلامی

بعد از قرائت نامه ابتدا اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد که جلسه رأی اعتماد در دو نوبت صبح و شب روز شنبه 5 آبان برگزار می شود اما بعد در اظهارنظر دیگری گفته قبلی خود را پس گرفت و روز یکشنبه 6 آبان را به عنوان تاریخ جلسه رأی اعتماد اعلام کرد.

پروسه تعیین زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد اینجا خاتمه پیدا نیافت و احمد امیر آبادی فراهانی عضو دیگر هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با رسانه ها به برگزاری این جلسه در روز شنبه اشاره کرد.  

نهایتا بهروز نعمتی درباره چرایی تغییر چندباره زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد وزرای معرفی شده به خبرآنلاین گفت: خبر رسمی زمان برگزاری جلسه رای اعتماد را سخنگوی هیأت رئیسه اعلامی می کند. بنا به تصمیمی که هیأت رئیسه مجلس گرفت، زمان جلسه راس ساعت 13 روز شنبه 5 آبان آغاز می شود و به طور طبیعی تا ساعت 6 عصر ادامه خواهد داشت . چنانچه جلسه رای اعتماد به طول بینجامد، بعد از نماز مغرب ادامه جلسه پیگیری خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور قطع روز شنبه وضعیت وزرای پیشنهادی مشخص می شود و ادامه جلسه به روز یکشنبه موکول نخواهد شد.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =