مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی از پرداخت 456 فقره تسهیلات در راستای تثبیت و ایجاد شغل در شهرها و روستاهای استان با مبلغ حدود 97 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، سید عمادالدین هزاوه ای که در نشست خبری به مناسبت هفته دولت سخن می گفت ، با اشاره به این مطلب افزود : پرداخت این میزان تسهیلات در مجموع ایجاد و تثبیت شغل برای 476 نفر را در استان به همراه داشته که پرداخت بالغ بر 24 میلیارد و 195 میلیون ریال در قالب 80 طرح در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در زمینه اشتغال داخلی بوده است.

وی یکی از اهداف و برنامه های اصلی در نیمه نخست سال جاری را پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عنوان کرد و گفت: اگر طرح هایی که اکنون در مرحله انعقاد قرارداد هستند ، تعیین تکلیف و نهایی شوند ؛ پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه حدود 40 تا 50 درصد اعتبار اختصاص داده شده جذب و پرداخت شود.

هزاوه ای بیان کرد : میزان تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی در سال 97 ، با رقم 25 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است که به 90 طرح پرداخت شده و اشتغال مستقیم 135 نفر را به همراه داشته است. 72 طرح در بخش صنعت ، 11 مورد در حوزه کشاورزی و 7 طرح نیز بخش خدمات را شامل می شوند.

او با اشاره به اینکه 217 طرح با رقم 266 میلیارد و 827 میلیون ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است ، افزود : از این تعداد ، 156 طرح به مبلغ 104 میلیارد و 580میلیون ریال مصوب شده و 118 طرح با رقم تسهیلات 71 میلیارد و 850 میلیون ریال ، در مرحله انعقاد قرارداد می باشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان تصریح کرد : یکی از اهداف مهمی که قطعا در اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار در روستاها مورد نظر است ، عدم توزیع پول و به دنبال آن ایجاد بدهی های بانکی و دیگر مشکلات است . بنابراین تسهیلات به طرح هایی پرداخت خواهد شد که از توجیه اقتصادی لازم برخوردار باشند و از سوی دیگر در اجرای آن به ظرفیت های موجود در روستاها برای ایجاد اشتغال توجه شود تا حتی در آینده در زمینه برندسازی با توجه به پتانسیل های تولیدی در روستاها اقدام شود.

وی با بیان اینکه بحث ارائه ضمانت نامه ها توسط متقاضیان ، یکی از مهمترین مشکلاتی است که ممکن است سبب تاخیر در انعقاد قرارداد طرح ها و سپس پرداخت تسهیلات شود ، تاکید نمود: در دو ماه گذشته به دنبال پیگیری ها از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری ، حمایت های معاونت اقتصادی استانداری و تعامل مناسب با اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تلاش شده تا این روند تسهیل و موانع موجود برطرف شود.

هزاوه ای حمایت از کسب و کارهای خرد و با هدف اشتغال پایدار و واقعی را از مهمترین اهداف فعالیت صندوق کارآفرینی امید عنوان نمود و بیان کرد : قبل و بعد از پرداخت تسهیلات در بخش های مختلفی چون روستایی ، ضروری و اشتغال داخلی ، نظارت های لازم توسط کمیته های مشخص شده انجام می شود و این وام ها در چندین مرحله و پس از بررسی و انجام نظارت های لازم به متقاضیان پرداخت می شود.

وی از اجرای طرح های روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول ، با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد ریال از ابتدای هفته جاری در شهرستان های استان خبر داد و گفت : در حوزه اجرای طرح روستای بدون بیکار ، چهار روستا شامل روستای «بصری» شازند در حوزه انجام فعالیت فرفوژه و مشتقات، روستای «هزاوه» اراک در زمینه تولید شیره و مشتقات، «آبگرم»محلات در زمینه آبگرم و آب درمانی و روستای «زرنوشه» آشتیان در زمینه پرسکاری شناسایی شده است که میزان جمعیت و ظرفیت های موجود در این روستاها به لحاظ تولید و ایجاد اشتغال از شاخص های مهم انتخاب می باشد.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان ، در زمینه اجرای طرح هر روستا یک محصول نیز روستای «جیریای» اراک در زمینه فرش دستباف، روستای «دستجرد» شازند ایجاد کارگاه یخچال سازی، روستای «تلخاب» فراهان تولید تریکو، روستاهای «امیرآباد» و« شیرین آباد» این شهرستان فعالیت در حوزه صنعت کفش، روستای «سمقاور »کمیجان در زمینه مبلمان و روستای «امیر آباد» محلات در زمینه کشت گل محمدی شناسایی شده است .

هزاوه ای در بخش پایانی صحبت های خود ، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این صندوق با اداره کل ورزش و جوانان ، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شیلات و مرکز ملی فرش استان خاطرنشان کرد: 17 میلیارد و 620 میلیون ریال در قالب 36 فقره تسهیلات در راستای این تفاهم نامه ها به متقاضیان پرداخت شده است که 21 مورد از تسهیلات اعطایی در حوزه صنعت و 15 فقره نیز در حوزه فعالیت های خدماتی بوده است .

دکتر عماد الدین هزاوه ئی1

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =