آثار شایان افشار شرق شناس ایرانی مقیم آمریکا از چهارم آبان در گالری ماه مهر به تماشا گذاشته می‌شود. آثار این نمایشگاه شامل نقاشی، چاپ دستی و طراحی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری ماه‌مهر از چهارم تا 21 آبان میزبان نمایشگاه آثار شایان افشار ایران‌شناس و شرق‌شناس مقیم آمریکا با نام «سفری در یاخته‌های رنگ و زمان» است.

شایان افشار دانش آموخته مطالعات خاورنزدیک با عمده مطالعاتی در باب شرق شناسی و مطالعات ایرانی و فارسی (با تاکید بر زبان فارسی/ ایرانی، ادبیات و تاریخ فکری) در مقطع دکترا از دانشگاه برکلی کالیفرنیا است.

او همچنین دانش‌آموخته کارشناسی موسسه هنر سانفرانسیسکو در حیطه چاپ و نقاشی است.

از جمله فعالیت‌های پیشین این هنرمند می‌توان به نمایشگاه انفرادی حکاکی و مونوپیرینت در دپارتمان هنر در دانشگاه برکلی، نمایشگاه منتخب نقاشی در اتحادیه دانشجویی دانشگاه برکلی،نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری اصلی آرت سنتر کالیفرنیا، نمایشگاه جمعی آثار منتخب نقاشی مینیاتور در موزه مونتری و نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری سیحون اشاره کرد.

نمایشگاه شایان افشار با نام سفری در یاخته های رنگ و زمان

«پنجره‌های رو به خیابان شهرها»، «زبان فارسی و اصطلاحات هویت ملی ایران (نسخه گسترش یافته پایان نامه دکترا)» و «زندگی در آن سوی مرزها» از جمله آثار مکتوب افشار هستند.

افشار علاوه بر کتب چاپی مقالات و تحقیقات متعددی در باب فرهنگ و هنر به تحریر درآورده و منتشر کرده است.

او عضو انجمن خاورمیانه در آمریکای شمالی (MESA)، سازمان مطالعات ایران (AIS)، مرکز تحقیقات و آنالیز در حوزه ایران (CIRA)، پژوهشگاه عالی تاریخ( ایرانیکا) و بنیاد فرهنگ وگروه ادبی ایران در جنوب کالیفرنیا  است.

آیین گشایش این نمایشگاه روز جمعه چهارم آبان ساعت 16 برگزار می‌شود، در این نمایشگاه علاوه بر آثار نقاشی، آثار چاپ دستی و طراحی او نیز به نمایش در می‌آید.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =